اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 24, 2018
18:39 سه شنبه، 4ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 89993

اشتیاق شرکت‌های چینی به استفاده از خدمات رایانش ابری

رایانش ابری رفته رفته شیوه کسب‌وکار شرکت‌ها در جهان را تغییر می‌دهد، ولی این موضوع در چین اهمیت ویژه‌ای دارد و همین موضوع باعث شده بزرگترین شرکت‌های مشتری‌محور چینی هم به فعالیت در در این حوزه روی آورند.
 
به عبارت دیگر هم شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری از این حوزه سود می‌برند و هم انبوه شرکت‌های کوچک و متوسطی که قادر به راه‌اندازی ابر خصوصی نیستند و به خدمات دیگر شرکت‌های بزرگ وابسته هستند.
 
علی بابا (Alibaba) و تنسنت (Tencent) دو نمونه بارز از این شرکت‌های قدرتمند به شمار می‌رود. به گزارش وب‌سایت فایننشال تایمز، در حال حاضر هزاران کسب‌وکار از خدمات پلتفرم Taobao استفاده می‌کنند که یک فروشگاه اینترنتی آنلاین مشابه آمازون و ای‌بی است و در سال ۲۰۰۳ توسط علی بابا تاسیس شده است.
 
برندهای بزرگ نیز بهره‌گیری از Tmall را ترجیح می‌دهند که باز هم متعلق به علی باباست. علی بابا با بیش از یک میلیارد مشتری، تقریباً ۶۰ درصد بازار چین را تحت سلطه خود دارد و طبق گزارش‌ها، درآمد این شرکت تا پایان ماه دسامبر بالغ بر ۵۵۳ میلیون دلار بوده است.
 
از سوی دیگر، سرویس پیام‌رسان وی‌چت (WeChat) که محصول تنسنت است، بین چینی‌ها بسیار محبوب بوده و بالغ بر ۹۲۰ میلیون کاربر از آن استفاده می‌کنند.
 
Kevin Ji مدیر پژوهش‌های گارتنر می‎گوید رایانش ابری یک موقعیت خاص و تقریباً اجباری برای شرکت‌های کوچک و متوسط چینی است. آنها قادر به خرید تجهیزات نیستند و به همین دلیل خدمات را خریداری می‌کنند.
 
Emily Zhang یکی از تحلیلگران شرکت IDC می‎گوید شرکت‌ها خدماتی همچون به اشتراک‌گذاری فایل، کنفرانس‌های ویدیویی و دیگر ابزارهای اداری را عرضه می‌کنند ولی آنها در حال گسترش دادن خدمات خود هستند، چه از طریق خودشان و چه از طریق مشارکت با طرف‌های ثالث نظیر SAP.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.