تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 24, 2018
18:55 سه شنبه، 4ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 89998

یک فعال حوزه حمل و نقل: استارت‌آپ‌ها در بخش حمل و نقل مسافر موفق بوده‌اند

فعال حوزه حمل و نقل کالای سبک شهری گفت: بیشتر مشتریان در ‌‌نهایت یک پاکت ساده را با استفاده از این آپ‌ها جابجا می‌کنند اما هنوز چک‌ها، اوراق بهادار و کالاهای ارزشمندشان را با‌‌ همان واحدهای صنفی مجوزدار (پیک اتحادیه) که از سال‌ها پیش فعال هستند جابجا می‌کنند.
 
محسن طاقدار در خصوص حضور استارتاپ‌ها در حوزه حمل و نقل شهری گفت: استارت‌آپ‌ها در بخش حمل و نقل مسافر توانستند جای خود را در سبد اقتصادی خانواده‌ها با توجه به قیمت پایینی که دارند باز کنند علاوه بر آن با وجود هزینه‌های بالای زندگی بیشتر مردم مجبور هستند که دو شغل داشته باشند که یکی از متداول‌ترین شغل‌های دوم جابجایی مسافر با خودروی شخصی است که از این استارت‌آپها استفاده می‌کنند.
 
وی با اشاره به اینکه این نرم افزار‌ها با استقبال مردم روبه‌رو شده است، گفت: هنوز اکثریت مردم ترجیح می‌دهند از سیستم قدیمی اما مطمئن آژانس‌ها استفاده کنند اما در ‌‌نهایت مسافر این آزادی انتخاب را دارد که از کدام سرویس استفاده کند.
 
طاقدار گفت: در بخش حمل و نقل بار و کالا نیز شاهد استارت‌آپ‌های مختلف هستیم اما این‌بار به لحاظ تخصصی بودن این فعالیت موضوع کمی پیچیده است. استارت‌آپ‌ها در اولین قدم قیمت‌های خیلی پایینی ارائه دادند و حتی کمیسیون نمی‌گرفتند تبلیغات آن‌ها چنان گسترده بود که به مشتریان غذا هم می‌دادند اما با گذشت چندین ماه از این اتفاق شاهد هستیم که نتوانستند در کار خود موفق باشند و مردم از آن‌ها استقبال نکردند.
 
وی ادامه داد: بیشتر مشتریان در ‌‌نهایت یک پاکت ساده را با استفاده از این آپ‌ها جابجا می‌کنند اما هنوز چک‌ها، اوراق بهادار و کالاهای ارزشمند را با‌‌ همان واحدهای صنفی مجوزدار (پیک اتحادیه) که از سال‌ها پیش فعال هستند جابجا می‌کنند.
 
طاقدار گفت: از دیگر مشکلات این شرکت‌های اینترنتی در دسترس نبودن و عدم تضمین امنیت مسافر و خدمات آنهاست به طوری که در هنگام بارندگی اکثر آن‌ها خودرو یا موتور برای حمل و نقل ندارند و چنانچه اینترنت قطع شود فعالیتشان غیر ممکن می‌شود. علاوه بر اینکه در این شرایط نیز قیمت خود را افزایش می‌دهند که مهم‌ترین علت آن نداشتن جای ثابت برای استراحت پرسنل و نداشتن رانندگان متخصص است.
 
وی تاکید کرد: تمام پرسنل واحدهای صنفی عضو اتحادیه دوره‌های مختلفی از قبیل چیدن بار و آموزش رانندگی ایمن و آموزش خط سفید با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی را با اخذ گواهی گذرانده‌اند.اما با این وجود نباید ورود تکنولوژی به این صنف را محدود کنیم و باید از محاسن آن استفاده کنیم به همین جهت شرکت‌های مختلف در این حوزه خود را به روز کرده‌اند.
 
طاقدار افزود: شرکت تاکسی‌بار بیسیم با استفاده از GPS و Gprs و Avl در کمترین زمان ممکن کار حمل و نقل را انجام می‌دهند و یا شرکت وانت‌بار بیسیم از طریق دیتا به طور مستقیم با شرکت اصلی و ناوگان حمل و نقلی خود در ارتباط است و سفارشات انواع محمولات و کالا‌ها و اثاثیه را دریافت می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان و با امنیت بیشتر به مردم خدمات بدهند.
 
وی ادامه داد: در جابجایی برخی وسایل مانند گاوصندوق یا یخچال سایدبای‌ساید و یا وسایل حساسی مانند آلات موسیقی نیاز به تخصص و امنیت خودروی باری است که مجموعه خودروهای فعال در این شرکت‌ها مجهز به چادرهای برزنتی و مسقف و سایر تجهیزات ایمنی نظیر کپسول آتش نشانی و… هستند در حالی که در شرکت‌های اینترنتی اینگونه نیست.
 
وی تصریح کرد: ‌ این شرکت‌ها (تاکسی بار و وانت بار) همزمان عضو اتحادیه و دارای مجوز صنفی هستند و به سبب استفاده از فضای مجازی و اینترنت دارای نشان اعتماد دو ستاره (اینماد) از وزارت صنعت و معدن و تجارت نیز هستند و در واقع به آن‌ها شرکت‌های دوستاره گفته می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.