تجارت الکترونیک

April 27, 2018
0:49 جمعه، 7ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 90064

سرویس جدید آمازون خرید را داخل صندوق‌عقب خودرو می‌گذارد

جدیدترین سرویس ارسال کالا توسط آمازون به نام Amazon Key In-Car راه‌اندازی شد.
 
به گزارش خبرآنلاین، مأمور آمازون مجهز به فناوری کلید، به خودروی موردنظر نزدیک شده و از طریق اپلیکیشن روی موبایل، درب خودرو را بازکرده و سپس بسته خریداری‌شده را داخل صندوق‌عقب گذاشته و پس از بستن درب، می‌روند.{لینک}
 
این سرویس برای 37 شهر در آمریکا تعریف‌شده و به‌زودی تعداد آن افزایش پیدا خواهد کرد.
 
سرویس مشابهی را آمازون در اکتبر گذشته برای خانه‌ها راه‌اندازی کرد و بدین ترتیب مأمور آمازون بسته را داخل خانه گذاشته و می‌رود.
 
گفتنی است این سرویس برای خودروهای GM و ولوو کار می‌کند.
 
سرویس دلیوری داخل خانه با استقبال زیادی روبرو شد و به گفته «پیتر لارسون» قائم‌مقام آمازون در بخش فناوری دلیوری، آن‌ها تصمیم گرفتند تا چنین سرویسی را برای خودروهای کاربران نیز تعریف کنند.
 
هدف آمازون ارسال بسته در کوتاه‌ترین زمان ممکن است تا کاربران رغبت کنند تا خریدهای بیشتری را انجام دهند و دست به خرید از فروشگاه‌های رقیبِ آمازون نزنند.
 
آمازون ابزار مخصوص دلیوری را در محوطه آپارتمان‌ها و برخی فروشگاه‌ها راه‌اندازی کرده تا ارسال از طریق مینی پهپاد را برای مشتریان عضو Prime Now پوشش دهد.
 
فناوری کلید آمازون، کلید توسعه بزرگ‌ترین خرده‌فروش اینترنتی است که با افزودن سخت‌افزارهای جدید برای دلیوری همراه بوده و قرار است خانه‌های همیشه متصل را پشتیبانی کند تا موضوع سرقت بسته یا تخریب احتمالی بر اثر آب خوردگی و … را به حداقل برساند.
 
خودروهای مدل 2015 به بعد از نوع شورلت، بیوک، جی ام سی یا کادیلاک باید مجهز به اکانت OnStar بوده و یا دارندگان ولوو باید اکانت فعال Volvo On Call داشته باشند تا مأمور آمازون بتواند خودرو را از راه دور باز کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.