اپراتورها

تلفن همراه

April 29, 2018
15:20 یکشنبه، 9ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 90162

ادامه اختلال در ارائه برخی سرویس‌های تلفن همراه

یک فعال بازار سیم‌کارت‌های تلفن همراه با اشاره به اختلال‌ها در سیستم خدمات مشتریان اپراتور همراه اول، از ادامه اختلال در روند ارائه برخی از خدمات مانند نقل و انتقال سند سیم‌کارت، خرید و فروش، اعلان سرقت و فعال‌سازی سیم‌کارت‌ها خبر داد.
 
غلامحسین اظهری با اشاره به قطع بودن برخی سیستم‌های خدمات مشتریان اپراتور اول در برخی دفاتر خدماتی اظهار کرد: از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری تا روز (۸ اردیبهشت) شبکه سرویس‌دهی خدمات مشتریان همراه اول قطع شده است و ارائه برخی سرویس‌های خدماتی مربوط  به این اپراتور در دفاتر خدماتی عملا غیرممکن است.
 
اظهری با بیان اینکه در حال حاضر عملا بسیاری از نیازهای مشترکان در رابطه با سیم‌کارت‌هایشان بدون پاسخ مانده است گفت: هرچند در حال حاضر برخی از خدمات مانند تعویض سیم‌کارت و پرداخت قبض انجام می‌شود اما برخی خدمات مشتریان اعم از نقل و انتقال سند سیم‌کارت، خرید و فروش، اعلان سرقت و فعال‌سازی خطوط در سیستم خدمات همراه اول قابل انجام نیست. همچنین در همین چند روز ما حدود ۳۰ مورد اعلان سرقت از سوی مشترکان داشتیم که متاسفانه به دلیل عدم ارتباط قابل پیگیری نبودند، امری که می‌تواند باعث شود تا فضا برای سوءاستفاده‌ها از خطوط سرقتی فراهم شود.
 
وی با اضافه کردن این نکته که شبکه سرویس‌دهی خدمات همراه اول برای ساعاتی فعال شد اظهار کرد: در همین یکی دو ساعت که سیستم فعال شد، ما چند مورد فعال‌سازی سیم‌کارت را برای مشتریان انجام دادیم که متاسفانه همگی آن سیم‌کارت‌ها سوختند.
 
او همچنین با انتقاد از نحوه اجرای طرح ارتقای شبکه ادامه داد: این یک امر بسیار بدیهی است که قبل از اینکه این تغییر سرویس در ابعاد کلان صورت بگیرد، به صورت آزمایشی آن را در برخی شعب به صورت محدود راه‌اندازی کنند نه اینکه به یکباره این تغییر صورت بگیرد و این مشکلات ایجاد شود، مخصوصا که این سیستم جدید از همان زمان شروع به کار مختل بود و قادر به ارائه خدمت نبود.
 
پیش از این همراه اول اعلام کرده بود که با آغاز عملیات توسعه و ارتقاء سیستم‌های زیرساختی فناوری اطلاعات اپراتور اول ارتباطی کشور از ابتدای اردیبهشت، ممکن است در روزهای آینده در برخی سرویس‌های جانبی مشترکین دائمی و اعتباری در خصوص خرید شارژ یا تعویض بسته‌ها و طرح‌های تشویقی اختلالاتی ایجاد شود که اپراتور اول بابت بروز احتمالی این مشکلات از مشترکین خود عذرخواهی می کند.
 
شاهین آرپناهی -مدیرکل ارتباطات همراه اول-  هم در همین باره گفته بود: با  ارتقای سیستم می‌توان امیدوار بود که در تعریف بسته‌های جدید انعطاف و گستردگی بیشتری داشته باشیم و دست ما برای ارائه خدمات متنوع‌تر و طیف وسیع‌تری از خدمات به مشتریان بازتر شود و امکان اینکه ما بتوانیم بسته‌های متنوع تری را تعریف کنیم با سرعت و گستردگی بیشتری این کار را انجام دهیم، فراهم شود.
 
او همچنین با بیان اینکه پیاده‌سازی سیستم و تغییر از سیستم قبل به جدید، به دلیل ابعاد وسیع خود ممکن است برخی از مشترکان را تحت تاثیر قرار بدهد، گفته بود: تلاش جدی ما این است که در هیچ زمانی اختلال جدی در سرویس‌های پایه یعنی تماس، پیامک و اینترنت حتی به صورت کوتاه‌مدت پیش نیاید و مردم به صورت پیوسته سرویس را دریافت کنند. اما در سرویس‌های جانبی و خصوصا در استفاده از بسته‌های جدید ممکن است تغییراتی اتفاق بیفتد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.