اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 16, 2018
11:43 چهارشنبه، 26ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 90726

چرا همه از یک سیستم ایمیل راضی نیستند؟

ایمیل‌ها یا نامه‌های الکترونیکی به یخش مهمی از زندگی امروزی ما بدل شده‌اند ولی همه از یک سیستم ایمیل راضی نیستند و دلیل این امر نیز به رویکرد اجتماعی افراد بازمی‌گردد.
ایمیل یا پست الکترونیکی توانسته است تا انسان را به یک ماهیت کاملا جدید و ویژه درزمینهٔ تجارت مجهز سازد. انسان‌ها با استفاده از پست الکترونیکی، سرعت ارتباطات خود را به‌شدت افزایش داده‌اند و این امر تنها به‌سرعت محدود نیست و دامنه ارتباطات نیز به همین نسبت رشد داشته است. بااین‌وجود شاهد نسخه‌های مختلفی از نرم‌افزارهای مدیریت ایمیل هستیم که هر گروهی از کاربران یکی از آن‌ها را می‌پسندند.
 
ازنظر علمی دلیل این امر به نوع شخصیت افراد بازمی‌گردد. انسان‌ها به‌صورت کلی دودسته هستند، کسانی که دوست دارند تا همه‌چیز را تحت کنترل داشته باشند و یا کسانی که می‌خواهند پیرامونشان پر باشد از رخداد و اتفاق؛ همین امر نیز موجب می‌شود که دو رویکرد متفاوت نسبت به ایمیل به وجود بیاید.
 
دسته نخست یعنی کسانی که می‌خواهند بر روی همه‌چیز کنترل کامل داشته باشند، معمولا دارای عادت خاصی به نام 0 ایمیل خوانده نشده هستند. این افراد دوست ندارند تا چیزی از کنترلشان خارج باشد و به همین دلیل نیز تمامی نامه‌های الکترونیکی دریافتی را به‌سرعت بررسی می‌کنند. در ادامه نیز با حذف موارد غیرضروری (از دیدگاه خودشان) محیط پست الکترونیکی خود را بهینه‌سازی کرده و به حس آسودگی می‌رسند.
 
بااین‌وجود گروه دوم شرایطی کاملا متفاوت دارند. آن‌ها دوست دارند که صندوق دریافتی پست الکترونیکی‌شان پر باشد از نامه‌های باز نشده. گاهی تعداد ارقام این عدد، هیجان را برای آن‌ها افزایش می‌دهد و به همین دلیل نیز حتی پس از خواندن برخی از ای‌میل‌ها، آن‌ها را به‌عنوان موارد خوانده نشده علامت می‌گذارند.
 
البته دسته سومی نیز وجود دارند که رویکردی مشابه دسته دوم رادارند ولی دلیل این امر، آرامش ذهنی نیست بلکه این افراد کاربری‌های بسیار محدودتری از پست الکترونیکی دارند و به همین دلیل نیز استفاده آن‌ها به‌قدری محدود است که ایمیل‌ها تلنبار می‌شوند و شاید هیچ‌گاه وقت بررسی تک‌تک آن‌ها را نداشته باشند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.