اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 6, 2018
18:14 جمعه، 15ام تیرماه 1397
کد خبر: 92140

دسترسی آمازون به اطلاعات دارویی مشتریان داروخانه آنلاین

 
شرکت آمازون با در اختیار گرفتن یک داروخانه آنلاین به اطلاعات وضعیت سلامت و بهداشت کاربران دسترسی پیدا کرده است.
 
به گزارش ایسنا، به نقل از CNBC، هفته گذشته بود که شرکت آمازون طی یک قرارداد یک میلیارد دلاری، وب سایت داروخانه آنلاین و اینترنتی PillPack را تصاحب کرد.
 
شرکت آمازون یکی از بزرگ‌ترین و خوش‌آوازه‌ترین فروشگاه‌های خرده‌فروشی آنلاین و اینترنتی در جهان است که دفتر مرکزی آن در ایالات متحده آمریکا مستقر شده است.
 
پس از آنکه آمازون در زمینه‌های مختلف موفق شد به دستاوردهای بزرگی دست پیدا کند؛ حالا به نظر می‌رسد که به عرصه خرید و فروش دارو و محصولات پزشکی و درمانی نیز وارد شده است و می‌خواهد با دریافت اطلاعات سلامت و بهداشت کاربران و مشتریان کمک به‌سزایی به آن دسته از بیمارانی که در تلاش برای دسترسی به برخی از داروهای خاص هستند، کند.
 
آمازون هفته گذشته پس از عقد قرارداد یک میلیارد دلاری با داروخانه آنلاین PillPack به نسخه‌های مشتریان دسترسی یافت تا بتواند داده‌های خود را تکمیل‌تر کند و به خوبی وارد قلمروی دارو و درمان شده و به تحلیل آماری دقیق‌تری اقدام کند.
 
رفتارشناسی‌هایی که تاکنون توسط تیم‌های تخصصی آمازون صورت گرفته است، به این شرکت بزرگ آمریکایی کمک کرده است تا بتواند درآمد و سودآوری خود را به مرز ۱۷۸ میلیارد دلار در سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی برساند.
 
جولی راس – یکی از نمایندگان سازمان تنظیم مقررات بهداشت و درمان در اورلند پارک – در این باره می‌گوید: آمازون با بررسی، تحلیل و دسترسی به نسخه‌های دارویی بیماران، اطلاعات شخصی و مهمی را بدست می‌آورد که از آن طریق می‌تواند دریابد چه کسی دچار چه بیماری است. بدین ترتیب، امنیت اطلاعات و حفاظت از حریم خصوصی کاربران برای آمازون از همیشه پررنگ‌تر می‌شود.
 
آمازون با تصاحب PillPack، به اطلاعات  و نسخه‌های کاربران این داروخانه‌ آنلاین در ۴۹ ایالت آمریکا دسترسی کاملی دارد. به نظر می‌رسد که آمازون پس از تصاحب این داروخانه آنلاین می‌تواند نام آن را «داروخانه آمازون » تغییر دهد و با حفظ اطلاعات خصوصی و حریم شخصی کاربران، نظر مشتریان زیادی را در سراسر جهان به سوی خود جلب کند و به افزایش درامد بی سابقه دست یابد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.