اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 8, 2018
17:22 یکشنبه، 17ام تیرماه 1397
کد خبر: 92217

هوش مصنوعی علی بابا برای فروشندگان محتوا تولید می‌کند

غول تجارت الکترونیک چین، علی بابا ، یک سیستم هوش مصنوعی را معرفی کرده که در هر ثانیه می‌تواند ۲۰ هزار خط محتوای تبلیغاتی تولید کند. فروشندگان می‌تواند لینک محصول خود را در این بخش کپی کنند و با کلیک بر گزینه‌ی مربوطه، متن‌های مختلف تبلیغاتی به نمایش در می‌آید.
 
علی بابا اعلام کرده که این سیستم به‌هیچ عنوان جایگزین نویسنده‌ها نخواهد شد.
اگرچه این سیستم موفق شده آزمایش تورینگ را با موفقیت پشت سر بگذارد، اما علی بابا اعلام کرده که این سیستم به‌هیچ عنوان جایگزین نویسنده‌ها نخواهد شد. رییس بخش بازاریابی این شرکت در این مورد گفته: «تمام محتوایی که از جانب این سیستم تولید می‌شود، نتیجه‌ی بهره‌گیری از مدل‌های یادگیری عمیق و بررسی محتواهای تولید شده از جانب افراد است.» او در ادامه افزوده: «ماشین هیچوقت نمی‌تواند جایگزین خلاقیت انسان شود و چنین سیستمی عمدتا برای متن‌های ساده و تکراری مورد استفاده قرار می‌گیرد تا افراد وقت بیشتری برای نوشته‌های خلاقانه داشته باشند.»
 
در حال حاضر برند پوشاک Esprit و بسیاری از فروشندگان کوچک از این سیستم استفاده می‌کنند و بنا به گفته‌ی علی بابا، هم‌اکنون این سیستم بیش از ۱ میلیون بار در روز مورد استفاده قرار می‌گیرد. چنین شرکت‌هایی برای تولید نسخه‌های مختلف محتواهای یکسان که فقط از لحاظ جزئی با یکدیگر تفاوت دارند، از چنین سیستمی بهره می‌برند.
 
تبلیغات بخش مهمی از درآمد علی بابا را تشکیل می‌دهد و گفته می‌شود درآمد به دست آمده از این بخش در سال آینده به بیش از ۲۰ میلیارد دلار می‌رسد. بخشی از قدرت علی بابا در زمینه‌ی تبلیغات به ۶۰۰ میلیون کاربر ماهانه‌ی فعال این پلتفرم برمی‌گردد که عادات خرید آن‌ها داده‌های مهمی برای این شرکت محسوب می‌شود. جک ما، بنیان‌گذار علی بابا، مدتی پیش گفته بود که در مورد جهان مبتنی بر هوش مصنوعی نگرانی‌های زیادی دارد و ترجیح می‌دهد این فناوری به جای رقابت با انسان‌ها، به شریک آن‌ها بدل شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.