روند رو به رشد ترافیک دیتا در شبکه اپراتور اول ارتباطی به اندازهای بوده که براساس اظهارات مدیر عامل آن طی چهار ماه نخست امسال افزایش ۲.۶ برابری را نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل تجربه کرده است.
همزمان با برگزاری جشن سالروز عرضه نخستین سیمکارت در کشور، کمپین خیرخواهانه « #مثل_اول » با هدف بازسازی و نوسازی مدارس مناطق زلزلهزده استان کرمانشاه و سایر مناطق محروم کشور آغاز به کار کرد.
مشارکت در این طرح خیرخواهانه برای تمامی مشترکان اپراتور اول ارتباطی از طریق کد دستوری *24# تا موعد برگزاری «جشن عاطفهها» ممکن است.
مدیر عامل همراه اول در این مراسم از مشارکت پنج میلیارد تومانی اپراتور اول در این کمپین بدون هیچ چشمداشت تبلیغاتی و دید تجاری خبر داد و در گزارشی اجمالی به تشریح وضعیت شبکه ارتباطی شرکت ارتباطات سیار ایران پرداخت.
حمید فرهنگ با تأکید بر اینکه اپراتور اول موبایل ایران در خاورمیانه نیز از منظر تعداد مشترکان در جایگاه نخست قرار دارد، گفت: در آسیای جنوبی رتبه هفتم و در جهان از بین بیش از هزار اپراتور تلفن همراه، رتبه هجدهم را داراست.
وی با بیان اینکه مشترکان دیتای این اپراتور رکورد سه هزار و 900 ترابایت ترافیک روزانه را ثبت کردهاند، یادآور شد: طی چهار ماهه اول امسال، ترافیک دیتای این اپراتور نسبت به سال قبل 2.6 برابر رشد و در مجموع روند ترافیک دیتا در شبکه و در بازه زمانی ماهانه 164 برابر رشد داشته است.