سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

August 30, 2018
14:52 پنجشنبه، 8ام شهریورماه 1397
کد خبر: 93535

تلویزیونهای مجهز به هوش مصنوعی ThinQ الجی، دستیار گوگل را به کشورهای بیشتری خواهند آورد

زبان‌های بیشتر و اتصال هوشمند به لوازم خانگی در اختیار مشتریان تلویزیون‌های ال‌جی قرار خواهد گرفت
 
در سه ماهه چهارم امسال افراد بیشتری میتوانند از دستیار صوتی گوگل در تلویزیون‌های  ۲۰۱۸ ال‌جی که مجهز به پلت‌فرم هوش مصنوعی AI ThinQ هستند استفاده کنند. این قابلیت در هفت بازار دیگر از جمله استرالیا، کانادا، فرانسه، کره جنوبی، اسپانیا و انگلستان عرضه شده و تا پنج زبان مختلف را پشتیبانی خواهد کرد. این گسترش بخشی از راهبرد جهانی ال‌جی برای افزایش محصولات تشخیص صدا از طریق پلت‌فرم ThinQ ال‌جی و دستیار گوگل است. ال‌جی دستیار گوگل را اولین بار در تلویزیون‌های خود در نمایشگاه CES 2018 رونمایی کرده و در سه ماهه دوم این سرویس را در آمریکا عرضه نمود.
 
در بازارهای جدید، دستیار گوگل در تمامی تلویزیون‌های webOS ال‌جی مجهز به هوش مصنوعی در دسترس خواهد بود و امکانات متنوع و گسترده‌ای را در بسیاری از زبان‌ها ارائه خواهد داد. با کمک این دستیار، کاربران می‌توانند وظایف روزانه خود را مدیریت کنند، به دنبال پاسخ بگردند یا لوازم خانگی هوشمندی که با این دستیار سازگاری دارند را کنترل کنند. فقط کافیست کلید میکروفون را فشار داده و نگه دارند تا اطلاعات مورد نیاز خود را بپرسند؛ مثل پیش‌بینی وضعیت آب و هوا، ساعت کار رستوران‌های نزدیک، جدیدترین نتایج مسابقات ورزشی. علاوه بر این، آنها می‌توانند نور منزل را بدون اختلال در تجربه مشاهده کم کنند. دستیار گوگل با کمک سرویس Google Photos لحظات دوست‌داشتنی کاربران خود را در تلویزیون ال‌جی به نمایش می‌گذارد.
 
تلویزیون‌های مجهز به هوش مصنوعی ال‌جی با کمک دستیار گوگل تبدیل به سیستم کنترل مرکزی خانه هوشمند خواهند شد و به تعداد زیادی از دستگاه‌های دیگر مانند جاروبرقی روباتیک، وسایل گرمایشی، تهویه هوا و چراغ‌های هوشمند در منزل دسترسی خواهند داشت. دستیار گوگل با بیش از پنج هزار دستگاه هوشمند از صدها برند پرطرفدار سازگاری داشته و کنترل اسپیکرها و دیگر لوازم خانگی هوشمند را از طریق وای-فای یا بلوتوث راحت‌تر می‌کند. مشتریان بازارهای انگلیسی‌زبان مانند امریکا، انگلیس، استرالیا و کانادا می‌توانند دستگاه‌های Google Home خود را به تلویزیون هوش مصنوعی ال‌جی متصل و فرمان‌های صوتی خود را مستقیماً از اسپیکرهای هوشمند ارسال کنند. این قابلیت برای مشتریان فرانسوی، آلمانی، ژاپنی و کره جنوبی تا پایان سال ۲۰۱۸ عرضه خواهد شد. سازگاری با دستگاه‌های مجهز به سرویس آمازون الکسا که در حال حاضر در انگلستان و امریکا عرضه شده در کشورهای استرالیا و کانادا نیز توسعه خواهد یافت.
 
علاوه بر دستیار گوگل، تلویزیون‌های مجهز به هوش مصنوعی ال‌جی به فناوری انحصاری یادگیری عمیق ال‌جی هم مجهز خواهند شد و کاربران  می‌توانند با استفاده از ادبیات روزمره و به سرعت و سادگی تنها با فرمان صوتی این تلویزیون‌ها را به دستگاه‌های جانبی متصل کنند و یا اطلاعات یا محتوای خاصی را جست‌وجو نمایند. تغییر کانال تلویزیون، کم یا زیاد کردن صدا، خاموش کردن تلویزیون بعد از پایان برنامه تلویزیونی، یادآوری زمان پخش برنامه تلویزیونی دلخواه یا یافتن بهترین محتوا برای تماشا کردن، چه از طریق آنتن و چه از طریق سرویس‌های آنلاین پخش محتوا، تنها چند مورد از روش‌هایی هستند که ThinQ به کاربران کمک می‌کند از تماشای تلویزیون لذت ببرند.
 
آقایBrian Kwon ، رئیس بخش صوتی تصویری ال‌جی میگوید: چشم انداز ال‌جی این است که بر اساس فسلفه خود مبنی بر “پلتفرم آزاد، همکاری آزاد و اتصال آزاد” به عنوان یکی از اصلیترین برندها در تمامی حوزه‌های هوش مصنوعی شناخته شود. تلویزیون‌های پریمیوم و ممتاز ال‌جی علاوه بر کیفیت تصویری بی‌رقیب، به دستیار گوگل نیز مجهزند و اکنون کاربران  بیشتری می‌توانند از سطح جدیدی از هوشمندی در خانه بهره ببرند. این برنامه همراستا با اهداف ال‌جی برای بهبود زندگی روزانه مشتریان خود از طریق فناوری مبتنی بر افکار آینده‌محور و روبه‌جلو است.»
 
 
 
 
 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.