نشست خبری رونمایی از نخستین مرکز تماس ماکسیم در تهران، امروز با حضور مدیران روسی این مجموعه و اصحاب رسانه برگزار شد. ماکسیم با حضور در بیش از ۶۰ شهر ایران، بزرگترین سرویسدهنده خدمات تاکسی اینترنتی در کشور است و با داشتن ۷۰ هزار راننده در ناوگان خود، بیش از ۱۰۰٫۰۰۰ سفر موفق را در طول یک سال گذشته داشته است.
در ابتدای این مراسم ایلیا بانیشف، مدیر منطقهای ایران ضمن اشاره به شباهتهایی که بین ایران و روسیه وجود دارد گفت: در مورد روسیه و ایران مطالب کذب زیادی در نقاط مختلف جهان مطرح میشود و این دیدگاهها باعث اتحاد این دو کشور شده است. منصفانه نیست که یک کسبوکار سالم و شفاف را به مسائل سیاسی مرتبط کنیم، متاسفانه در بسیاری از محافل و سطوح مختلف از ما این سوال پرسیده میشود که شما روسهای برای چی وارد ایران شدهاید! ایران کشور بزرگ و ثروتمندی است که در آستانه پیشرفت تکنولوژی قرار دارد، همین عوامل ما را ترغیب کرده که وارد این کشور شده و سرویس ماکسیم را توسعه بدهیم.
بانیشف در ادامه در رابطه با مزایای حضور ماکسیم در ایران گفت: ما در بند دلارهای آمریکایی نیستیم و برای توسعه و پیشرفت نیازی به حمایتهای دولتی یا وامهای بانکی نداریم. ماکسیم در حال حاضر یکی از بهترین شرکتهای IT در روسیه است که در ۳۰۰ شهر این کشور مشغول سرویسدهی است. اکنون حدود یک سال از آغاز فعالیت ماکسیم در ایران میگذرد و ما به هر آنچه متعهد بودیم عمل کردهایم و تا به امروز تمامی فعالیتهای ما در ایران مطابق با قوانین بوده است و تاکنون بیش از ۵ میلیون یورو سرمایه وارد ایران کردهایم. توسعه ماکسیم در ایران میتواند باعث ایجاد فرصتهای شغلی زیادی شود چراکه بدون در نظر گرفتن ناوگان حملونقل؛ امروز ماکسیم موفق شده است برای بیش از ۴۰۰ نفر فرصت اشتغالزایی را فراهم کند. افتتاح این مرکز تماس هم فرصتهای اشتغالزایی دیگری برای صدها شهروند ایرانی فراهم کرده و تلاش داریم در آیندهای نهچندان دور این فرصت شغلی را برای هزاران جوان تحصیلکرده و جویای کار فراهم کنیم.
در ادامه بانیشف با اشاره به متعهد بودن این مجموعه به قوانین داخلی کشور گفت: ما ارتباط نزدیکی با نهادهای نظارتی ازجمله نیروی انتظامی و شهرداریها داریم و تلاش میکنیم با گستردهتر کردن این همکاریها، کیفیت و امنیت خدمات ماکسیم را برای کاربران ایرانی افزایش بدهیم.
ماکسیم بهترین الگو برای سرمایهگذاران روسی است که مشتاق هستند وارد ایران شوند چرا که ما با توسعه این سرویس در ایران ثابت کردیم که میتوان در این کشور کسبوکار ایجاد کرد.
در ادامه این نشست خبری آرمین کریمی، مدیر توسعه سرویس ماکسیم در ایران در رابطه با استراتژی رشد این مجموعه گفت: ماکسیم از سال ۲۰۱۴ فعالیت خود را برای حضور در سایر کشورها ازجمله اوکراین، بلاروس، قزاقستان و ایتالیا آغاز کرد و سال گذشته هم وارد ایران شد. رشد سریع و توسعه متداوم خدمات از استراتژیهای اصلی مجموعه ماکسیم است؛ ازاینرو در ابتدا ما شهرهایی با جمعیت بیش از یکمیلیون نفر را هدف قرار دادیم و بعد وارد شهرهایی با جمعیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر شدیم. در حال حاضر ماکسیم در ۶۰ شهر ایران مشغول فعالیت است و ازاینجهت، بزرگترین شرکت ارایهدهنده خدمات درخواست خودرو در ایران است.
ماکسیم امروز در سراسر دنیا به رکورد یک میلیارد سفارش انجامشده رسیده است که ایران هم در آن سهیم است. در طول یک سال گذشته که استراتژی اصلی مجموعه گسترش بوده است، حدود ۷۰ هزار راننده به سرویس ماکسیم پیوستهاند و ۱۰۰ هزار سفر توسط این سرویس انجامشده است. در فاز اول تلاش مجموعه ما ورود به شهرهای بیشتر و فراهم کردن زیرساختهای لازم بوده است و در فاز دوم به دنبال توسعه و همهگیر کردن این سرویس در شهرهای مختلف هستیم.
مرکز تماسی که امروز افتتاح میشود یک دستاورد مهم است که تلاش شده است در آن از فناوریهای پیشرفتهای استفاده شود. این مرکز تماس در حال حاضر قابلیت پاسخگویی به بیش از ۵۰ تماس را بهطور همزمان دارد و در روز میتواند به ۵۵۰۰۰ تماس تلفنی پاسخ دهد. چشمانداز این مجموعه ایجاد فرصتهای شغلی برای بیش از ۳۰۰۰ نفر است که تلاش میکنیم هرچه زودتر به آن دست پیدا کنیم. ما در آینده تلاش میکنیم ضمن گسترش سرویس خود، تعداد بیشتری از مراکز تماس را در ایران افتتاح کنیم.
در ادامه این نشست مدیران مجموعه ماکسیم در پاسخ به سرویسهای مشابه فعال در ایران و چگونگی رقابت این مجموعه با آنها گفت: ما نیز مانند سایر شرکتها تلاش کردیم خدمات تاکسی آنلاین را ارایه کنیم اما درنهایت این مشتری است که تصمیم میگیرد از چه سرویسی استفاده کند. ما ترسی از رقبا نداریم ضمن اینکه در روسیه رقبای بهمراتب قدرتمندتری وجود دارند اما ماکسیم توانسته به فعالیت خود ادامه دهد.
بانیشف در پاسخ به نگرانیهای موجود در رابطه با جمعآوری اطلاعات کاربران هم گفت: ما از ابتدای فعالیت خودمان همکاری نزدیکی با مجموعه پلیس و پلیس سایبری داشتهایم و از ابتدا هم تمام اطلاعات کاربران ایرانی در سرورهای مستقر در داخل کشور ذخیره و نگهداری میشوند و ما دلیلی برای انتقال این اطلاعات به خارج از کشور نمیبینیم.
در پایان این مراسم هم خبرنگاران این فرصت را پیدا کردند که از نزدیک با مرکز تماس و چگونگی فعالیت آن آشنا شوند