تلفن همراه

گوشی

October 10, 2018
15:28 چهارشنبه، 18ام مهرماه 1397
کد خبر: 94520

تاشو بودن نمایشگر گوشی کافی نیست!

تحقیقات نشان می‌دهد که گوشی‌های هوشمند تاشو باید قابلیت‌های دیگری جز صفحه نمایش انعطاف‌پذیر داشته باشند تا نظر کاربران را به سمت‌وسوی خود جذب کنند.
 
به گزارش phonearena، حدود یک سال است که غول‌های تکنولوژی هم‌چون سامسونگ از برنامه‌های خود برای معرفی و عرضه گوشی‌های هوشمند تاشو و انعظاف‌پذیر خبر داده‌اند.
 
از آنجا که بازار گوشی‌های هوشمند به مرحله اشباع رسیده و شرکت‌های سازنده نیز با معرفی و افزودن قابلیت‌های جدید، دیگر نمی‌دانند باید برای جلب مشتریان بیش‌تر و رضایت طرفدارانشان چه کار کنند، به سمت گوشی‌های هوشمند تاشو و منعطف روی آورده‌اند تا شاید بتواند بازار راکد و بی‌تلاطم را رونق بخشد و تحولات عظیم و قابل توجهی را برای کاربران و شرکت‌های تولیدکننده موبایل به ارمغان بیاورد.
 
تحقیقات صورت‌پذیرفته از سوی موسسه مشاوره زنجیره تامین نمایشگر حاکی است که شرکت‌های سازنده گوشی‌های تاشو باید علاوه بر قابلیت منعطف بودن صفحه نمایش، امکانات دیگری را به آن بیفزایند تا بتواند بازارهای جهانی موبایل را از حالت رکود درآورده و جذابیت‌های بخصوصی را در آن ایجاد کند.
 
پژوهشگران فعال در این موسسه همچنین برآورد و اعلام کرده‌اند که ۳.۱ میلیون دستگاه گوشی تاشو در سال آینده ۲۰۱۹ میلادی به فروش خواهد رسید که انتظار می‌رود میزان فروش آن تا سال ۲۰۲۲ میلادی به ۳۳ میلیون دستگاه برسد و ۸.۹ میلیارد دلار برای شرکت‌های سازنده این نوع از گوشی‌ها درآمدزایی کند.
 
سامسونگ، هواوی، زد ‌تی‌ای و ال‌جی همگی از مدت‌ها پیش اعلام آمادگی کرده و گفته بودند که اوایل سال آینده ۲۰۱۹ میلادی از یک گوشی هوشمند تاشو و انعطاف‌پذیر معرفی و رونمایی خواهند کرد و به کاربران و علاقمندان این محصول اجازه خواهند داد از نمایشگرهای تاشوی آن لذت ببرند.  
 
اما به گفته این پژوهشگران یک گوشی هوشمند با نمایشگر تاشو مزیت چندان جذاب و شگفت‌انگیزی برای کاربران به شمار نخواهد رفت و باید امکانات دیگری نیز داشته باشد تا کاربران بتوانند هزینه گزافی برای خریداری آن بپردازند.
 
به گفته آن‌ها، شرکت‌های سازنده گوشی‌های تاشو باید به منظور جلوگیری از شکست پروژه عرضه گوشی‌های تاشو از تکنولوژی‌های جدید و منحصر بفرد دیگری نیز بهره بگیرند تا با توجه به قیمت بالای این محصولات، صرفه اقتصادی برای کاربران داشته باشد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.