تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 21, 2018
17:42 یکشنبه، 29ام مهرماه 1397
کد خبر: 94846

راه حل جدید اوبر برای تماس صوتی بین راننده و مسافر

روز پنجشنبه شرکت اوبر از یک روش جدید برای برقراری تماس بین مسافر و راننده رونمایی کرد. در این روش تماس از طریق اپلیکیشن اوبر و با استفاده از اتصال اینترنت انجام می‌گیرد و دیگر نیازی به تماس از طریق شبکه مخابراتی نخواهد بود. اوبر از ماه ژوئیه این ویژگی را به‌طور آزمایشی اجرا کرده و روز گذشته در کنفرانس سان فرانسیسکو رسما اعلام کرد این ویژگی برای کاربران سراسر دنیا قابل استفاده است.
 
در حال حاضر 3 روش برای کاربران اوبر و رانندگان وجود دارد: پیام کوتاه، چت از طریق اپلیکیشن اوبر و یا تماس عادی. اما با توسعه اوبر در سراسر دنیا این شرکت علاقه بیشتری به ارائه تماس اینترنتی از طریق اپلیکیشن خود پیدا کرده. این ویژگی برای افرادی که به دیگر کشورها سفر می‌کنند و می‌خواهند از اوبر استفاده کنند بسیار مناسب خاوهد بود چراکه تماس اینترنتی هزینه بسیار کمتری در مقایسه با تماس صوتی عادی در کشور بیگانه خواهد داشت.
 
تماس صوتی نه تنها از تماس عادی ارزان‌تر است، بلکه این وِیژگی به رانندگان اوبر این امکان را می‌دهد درون اپلیکیشن بمانند و برای برقراری تماس نیازی به خروج از برنامه نداشته باشند. این وِیژگی برای اوبر بسیار مهم است چراکه ارائه سرویس‌ها و خدمات ارزان‌تر و کاهش هزینه‌های مصرفی رانندگان باعث می‌شود افراد بیشتری به استفاده از اوبر به عنوان تاکسی آنلاین تمایل پیدا کنند.
 
علاوه بر اینها، به‌کارگیری تماس اینترنتی در اپلیکیشن اوبر نشان از حرکت هرچه بیشتر این شرکت به سمت یک سرویس جهانی است. به نظر می‌رسد اوبر برای جهانی شدن و تسخیر بازار تاکسی‌های آنلاین در سراسر نقاط جهان در مسیر درستی قدم بر می‌دارد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.