تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 22, 2018
16:20 دوشنبه، 30ام مهرماه 1397
کد خبر: 94911

پیش‌بینی آینده بازارهای دیجیتال

بازارهای دیجیتال به لطف پیشرفت‌های حاصل‌شده در هوش مصنوعی (AI)، یادگیری ماشین، شخصی‌سازی آنی، مقیاس و سرعت آخرین نسل از پلت‌فرم‌های ابری از جمله پلت‌فرم ابری گوگل، درحال شکوفایی هستند.
براساس پیش بینی فورستر (Forrester)، ارزش بازار تجارت الکترونیک آمریکا تا سال 2022 بالغ بر 1.2 تریلیون دلار تخمین زده می شود.
 
امروزه بازارهای دیجیتال درحال سرمایه‌گذاری در فناوری‌های هوش مصنوعی (AI)، یادگیری ماشین (machine learning)، شخصی‌سازی و پلت‌فرم‌های ابری هستند تا بتوانند طیف گسترده‌ای از خدمات را ارائه کنند. از این فناوری‌های پیشرفته به صورت پویا برای مقابله با ترافیک جهانی و شکوفایی بازارهای دیجیتال استفاده می‌شود.
 
درعین حال باید به این نکته مهم توجه داشت که ثبات قابل اعتماد و امن بازارهای دیجیتال، در پلت‌فرم‌های ابری استاندارد قابل دستیابی است. ایجاد اعتماد در هر معامله، نشان‌دهنده آینده موفق بازار دیجیتال است.
 
همچنین ماهیت هر استراتژی تحول دیجیتال موفق، شخصی‌سازی است و هر سازمانی می تواند هر سیستم، فرآیند و محصول را redefine  تعریف کند تا به هدف نهایی یعنی رشد حداکثری دست پیدا کند. در حقیقت، برای شتاب بخشیدن به تلاش‌های تحول دیجیتال به شخصی‌سازی نیاز داریم.
 
وضعیت و آینده بازارهای دیجیتال
 
بازارهای دیجیتال به سرعت درحال تبدیل شدن از موتورهای معامله به پلت‌فرم‌هایی هستند که تجربه‌های شخصی منحصر به‌فرد، به یادماندنی و قابل اعتماد را ارائه می دهند.
 
برایان سولیس (Brian Solis) نویسنده، تحلیل‌گر و آینده‌نگر با انجام مصاحبه با 100 مدیر بازاریابی در آمریکای شمالی، وضعیت و آینده بازار دیجیتال را اینگونه ارزیابی کرده است:
 
حدود 67 درصد از بازارها، سالانه درحال تولید بیش از 50 میلیون دلار هستند و 32 درصد نیز سالانه بیش از 100 میلیون دلار تولید می کنند.
 
زمانی که اندازه شرکت‌های شرکت‌کننده مورد محاسبه قرار بگیرد، مشخص می شود که بازارهای دیجیتال، نوعی از مدل‌های کسب و کار دیجیتال هستند که در حال انطباق، برقراری، و شروع فرآیند استانداردسازی هستند؛ یعنی سازمان‌های کوچک با نگاه به بازارهای دیجیتال، به دنبال بهبود مدل‌های کسب و کار خود هستند.
 
 
همچنین 59 درصد از مدیران بازاریابی عنوان کردند که راه‌اندازی خدمت / محصول جدید، مهمترین موضوعات و برنامه‌های بازار در سال 2019 است.
 
اگر بازار بتواند فرصت ایجاد مدل کسب و کارهای جدید را در سال آینده فراهم کند، رشد درآمد (55 درصد)، جذب مشتری (54 درصد)، بهبود حاشیه امن (46 درصد) از دیگر موضوعات مورد نظر مدیران بازاریابی خواهد بود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.