اپراتورها

تلفن همراه

October 29, 2018
10:02 دوشنبه، 7ام آبانماه 1397
کد خبر: 95125

سیم کارت های بی هویت عامل اصلی مزاحمت برای اورژانس

رضا معتمدی، معاون عملیات اورژانس تهران درباره مزاحمت های اورژانسی توضیح داد: به طور متوسط ۳۰ تا ۴۰ درصد تماس های دریافتی اورژانس در طول روز مزاحمت های تلفنی است که عموم آنها به صورت خواسته یا ناخواسته رخ می دهد.
 
وی افزود: در مواردی والدین اقدام به آموزش شماره تلفن های ضروری به کودکان می کنند که وقتی فرزند آنها تنها می شود اقدام به گرفتن شماره اورژانس یا آتش نشانی می کند و در بسیاری از مواقع کودک، توضیحات نامفهومی را ارائه می دهد که این موضوع باعث نگرانی نیروهای اورژانس و آتش نشانی و اعزام آنها به محل می شود. معتمدی تصریح کرد: معمولا ۱۵ تا ۲۰ خط سازمان اورژانس اقدام به پاسخگویی به هموطنان می کنند اما در مواقعی ۵ الی ۱۰ خط تلفن به دلیل مزاحمت های بی مورد اشغال می شود و ممکن است افراد مدت طولانی را پشت خط منتظر بمانند.
معاون عملیات اورژانس تهران ادامه داد: بسیاری از این مزاحمت ها با انگیزه شوخی و خنده اتفاق می افتد و فرد اقدام به ارائه شرح حال بیمار کرده و از آنجا که پرستار پاسخگو انگیزه فرد را نمی داند در مواقعی تا ۱۰ دقیقه تلاش می کند توضیحات لازم را به فرد مزاحم ارائه کند.
وی افزود: در مواقعی مزاحم ها آدرس هایی را ارائه می دهند که منجر به اعزام آمبولانس به محل می شود اما در زمان رسیدن، پلاک و آدرس مورد نظر یافت نمی شود.
معتمدی توضیح داد: متاسفانه برخی از افراد به طور همزمان با ۳ ارگان آتش نشانی، اورژانس و پلیس ۱۱۰ تماس می گیرند و در زمان مراجعه به آدرس مورد نظر، خانواده اعلام می کند که ما متقاضی دریافت خدمات نبوده ایم.
وی گفت: ۵ درصد تماس ها معمولا منجر به اعزام نیروهای اورژانس می شود و در یکی از موارد شاهد بودیم که در طول یک روز فردی ۷۰ بار برای سازمان اورژانس مزاحمت ایجاد کرد که با پیگیری های صورت گرفته به مراجع قضایی اعزام شد. عموم مزاحمت ها از طریق سیم کارت های نامعتبر صورت می گیرد که قادر به شناسایی فرد نیستیم.
موضوع مزاحمت های اورژانسی تنها مربوط به شهر تهران نیست و متأسفانه در سایر شهرها نیز شاهد ایجاد مزاحمت برای نیروهای اورژانس هستیم که این اتفاق در سایر شهرها نیز مشکلاتی را برای پرسنل درمانی به وجود آورده است به طوری که نوروزیان مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان نیز در این خصوص گفت: 130 هزار و 262 تماس تلفنی  در سه ماهه نخست سال جاری با اورژانس 115 استان ثبت شده است که از این میزان تماس ثبت شده 44 هزار و 238 مورد از این تماس ها مزاحم تلفنی بوده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.