تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 3, 2018
16:15 شنبه، 12ام آبانماه 1397
کد خبر: 95288

هوش مصنوعی به ساخت عطر دلخواه افراد کمک می‌کند

شرکت IBM با همکاری یک استارتاپ فعال در حوزه تولید عطر، قصد دارد یک دستگاه مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی بسازد تا بتواند عطر دلخواه افراد را تشخیص داده و آن را به مرحله تولید برساند.
 
با توجه به گسترش و افزایش کاربرد فناوری‌های نوین همچون هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف نظیر تکنولوژی، خودروسازی و غیره، شرکت‌های بسیاری هم‌اکنون در حال بهره‌گیری از هوش مصنوعی به منظور تولید بهینه و کم هزینه‌تر محصولات خود هستند.  
 
شرکت آی‌بی‌ام که یکی از بزرگترین غول‌های تکنولوژی در جهان به شمار می‌رود، حالا به تازگی اعلام کرده  است که می‌خواهد با شرکت Symrise بعنوان یکی از مشهورترین سازندگان عطر همکاری خود را آغاز کند تا با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین نظیر هوش مصنوعی عطر دلخواه کاربران را شناسایی کند و بر اساس فاکتورهای پیش رو، عطر موردنظر آنها را بسازد.
 
نحوه عملکرد این دستگاه جدید بدین صورت است که فناوری هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی بکار رفته در آن، هزاران فرمول و الگوریتم را که از طریق سلیقه کاربران و افراد دریافت کرده است، تحلیل و بررسی می‌کند تا عطر جدیدی را که همانند آن در بازار وجود ندارد، بسازد و تحویل مشتریان دهد.
 
این مساله می‌تواند تنوع گسترده‌ای را در بازارهای جهانی عطر ایجاد کند و نظر میلیون‌ها نفر از مشتریان محصولات آرایشی و بهداشتی را به سوی خود جلب کند.
 
این دستگاه همچنین قادر خواهد بود مواد اولیه موجود در فرمول‌های قبلی ساخت عطر را کاهش و افزایش داده و جایگزین‌های بهتری را برای ساخت یک عطر و رایحه جدید بکار ببرد. بعد از آنکه این رایحه توسط کارشناسان مربوطه با بازخوردهای مثبتی مواجه شود و درصد درستی از مواد مختلف در آن بکار رفته باشد، فرمول انتخابی برای تولید عطر به صورت انبوه انتخاب خواهد شد و رایحه مذکور به مرحله تولید خواهد رسید.
 
ثمره این همکاری احتمالا قرار است در اواسط سال ۲۰۱۹ میلادی به مرحله تولید و عرضه به بازارهای جهانی برسد و انتظار می‌رود که در کارخانه‌های عطرسازی بسیاری از این فناوری جدید استفاده و بهره‌گیری شود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.