تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 12, 2018
12:19 دوشنبه، 21ام آبانماه 1397
کد خبر: 95544

علی بابا رکورد فروش در یک روز را شکست

علی بابا به مناسبت روز جهانی مجردها (Singles’ Day) تنها در عرض ۲۴ ساعت توانست به رکورد فروش محصولات ارائه شده خود دست یابد و ۳۰.۷ میلیارد دلار به جیب بزند.
 
روز گذشته که مورخ ۱۱/۱۱ بود به روز جهانی مجردها معروف است که در این رویداد، تمامی افرادی که تاکنون موفق به ازدواج نشده‌اند این روز را با دوستانشان جشن گرفته و برای خودشان هدیه می‌گیرند.
 
علی بابا (Alibaba) که بعد از شرکت آمریکایی آمازون، بزرگترین شرکت فعال در حوزه تجارت الکترونیک و خرده فروشی آنلاین در جهان محسوب می‌شود، حالا اعلام کرده است که به مناسبت این روز، موفق شده است تنها در عرض ۲۴ ساعت به بیشترین میزان فروش خود دست پیدا کرده و درآمدی معادل ۳۰.۷ میلیارد دلار یا ۲۱۳.۵ میلیارد یوآن را تحت تاثیر فروش محصولات مختلف کسب کند.
 
البته این در حالیست که پیشتر گزارش شده بود که میزان فروش سالانه محصولات مختلف در این رویداد هنوز کمتر از رکورد سالهای قبل است.
 
رویداد ۱۱/۱۱ یا یازده نوامبر به روز جهانی مجردها معروف است و این مناسبت، همچون جمعه سیاه ( Black Friday) است و شرکت‌های مختلف خرده فروشی همچون آمازون، ای بی (eBay) و علی بابا (Alibaba) تخفیف‌های قابل توجهی را برای کاربران و مشتریانشان در نظر می‌گیرند تا بدین ترتیب بتوانند قبل از به پایان رسیدن سال، انبارهای خود را خالی کرده، محصولات قبلی و قدیمی خود را به فروش برسانند و محصولات جدید را جایگزین آن کنند. بدین ترتیب آمار فروش این شرکت‌های فعال در حوزه تجارت الکترونیک نیز به میزان قابل ملاحظه ای افزایش می یابد.
 
پرفروش‌ترین محصولاتی که در این رویداد توسط علی بابا به فروش رفته است، گوشی‌های آیفون، مبلمان و وسائل خانه و شیرخشک بوده است.
 
گفته می‌شود علی بابا تنها یک ساعت بعد از آغاز تخفیف در وب سایت خود، بیش از ۱۰ میلیارد کالا را به فروش رساند.
 
شرکت علی‌بابا که نمونه چینی شرکت آمریکایی آمازون است و به منظور رقابت و به چالش کشاندن آن وارد این عرصه شد. علی بابا (Alibaba) در سال ۱۹۹۹ میلادی تاسیس و راه اندازی شد تا به فروش آنلاین محصولات گوناگون در سراسر جهان بپردازد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.