تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 20, 2018
18:08 سه شنبه، 29ام آبانماه 1397
کد خبر: 95780

بررسی علت مرگ و میر استارت آپ ها

بنیانگذار محلی برای آموزش استارت آپ ها گفت: علت مرگ و میر استارت آپ ها در واقع عدم توجه آنها به بازار است.
علی رودگر بنیانگذار مرکز آموزش استارت آپ ها و کمک به اکوسیستم استارت آپی امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه ششمین مجمع اقتصاد فناوری نانو گفت: ممکن است خیلی از افراد ایده داشته باشند اما تبدیل آن به کسب و کار، چالش های زیادی دارد که این چالش ها می تواند از پشتکار، تصمیم ها تا جذب سرمایه باشد.
 
وی افزود: مشکلات زیادی گریبانگیر استارت آپ ها در ایران می شود اما ایده پردازان باید طوری ایده خود را طراحی کنند که بازار آن را بسنجند.
 
رودگر با تأکید بر اینکه هنوز سرمایه گذاری روی استارت آپ ها و ایده های فناورانه در کشور ما جا نیفتاده است، خاطرنشان کرد: این بزرگترین چالش اکوسیستم استارت آپی در ایران است.
 
این کارشناس امور استارت آپ ها با اشاره به پیشنهاداتی به ایده پردازان اظهار داشت: افراد باید ایده های درستی را انتخاب کنند و بتوانند به واسطه ایده خود یک محصول بازار پسند به تولید برسانند تا سرمایه گذار مشتاقانه روی طرح آنها سرمایه گذاری کند زیرا دیدگاه اصلی سرمایه گذاران روی بازار و فروش محصول است.
 
وی با تأکید بر اینکه در واقع سرمایه گذاران به دنبال مشتری و بازار هستند، گفت: این دیدگاه به طور سنتی از سرمایه گذاران وجود دارد و آنها همواره منتظر سوددهی هستند.
 
رودگر تأکید کرد: البته باید به این نکته توجه داشت که برای رسیدن به بلوغ یک استارت آپ نیاز به مدت زمانی ۸ ساله است.
 
وی افزود: آمار متوسط مرگ و میر استارت آپ ها در جهان ۹۰ درصد است که این میزان در کشور ما شاید ۷۰ تا ۹۰ درصد باشد.
 
وی با اشاره به علت عمده اصلی از رده خارج شدن استارت آپ ها تصریح کرد: معمولاً ایده تطابقی با بازار ندارند و این باعث می شود استارت آپ از رده خارج شود.
 
وی با اشاره به دلایل دیگر از رده خارج شدن استارت آپ ها گفت: معمولا نبود سرمایه گذار و ناآگاهی تبدیل ایده به محصولی که بازار نداشته باشد علت اصلی مرگ و میر استارت آپ ها به شمار می رود.
 
رودگر اظهار داشت: ایده زمانی به محصول تبدیل می شود که خلاقانه باشد و در راستای حل مشکلی طراحی شده باشد. در این صورت است که یک ایده به سرعت توسعه می یابد.
 
بنیانگذار محلی برای آموزش استارت آپ ها ادامه داد: اگر این طور نباشد سرمایه گذار از سرمایه گذاری روی ایده منصرف خواهد شد.
 
رودگر گفت: خود ایده پرداز باید بتواند با تعیین میزان بازار و تعداد مشتری، سرمایه گذار خود را قانع کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.