تلفن همراه

گوشی

November 21, 2018
15:57 چهارشنبه، 30ام آبانماه 1397
کد خبر: 95794

چرا برخی موبایل‌های رجیستر شده پس از تعمیر غیرفعال می‌شوند؟

برخی کاربران موبایل می‌گویند در حالی که موبایل شان رجیستر شده اما پس از تعمیر گوشی موبایل خود اخطار ثبت نبودن دریافت کرده اند و موبایل‌شان غیرفعال شده است، فارس علت این اتفاق را پیگیری کرده است.
 
پس از اجرای کامل طرح رجیستری به تدریج با درگیری تعداد بیشتری از مردم با این طرح، سوالات مختلفی برای مردم پیش می‌آید.
 
یکی از سوالات مربوط به غیرفعال شدن گوشی پس از تعمیر است.
 
برخی کاربران می‌گویند گوشی تلفن همراه‌شان را تعمیر کرده‌اند و پس از تعمیر پیغام اخطار ثبت نبودن در سامانه همتا را دریافت کرده اند و برخی نیز با بی‌توجهی به این اخطار اکنون گوشی‌شان قطع شده است.
 
براساس پیگیری های فارس، علت این امر، تغییر سهوی شناسه IMEI گوشی پس از تعمیر اساسی است و در این مورد صاحب گوشی باید از تعمیرکار بخواهد شناسه گوشی را به حالت قبل تغییر دهد. تعمیرکاران تلفن همراه باید توجه داشته باشند که شناسه IMEI تلفن همراه تحت هیچ عنوانی پس از ارائه خدمات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نباید تغییر کند و اگر به هر دلیل شناسه IMEI تغییر کرد، تعمیرکار باید شناسه اصلی گوشی را که روی جعبه یا بدنه گوشی درجه شده، دوباره روی گوشی بارگذاری کند. مالک گوشی نیز در هنگام تحویل گوشی نیز باید با شماره گیری *#06#و مطابقت شناسه جعبه و شناسه گوشی از تغییر نکرده شناسه اطمینان حاصل کند. 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.