تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 15, 2018
15:00 شنبه، 24ام آذرماه 1397
کد خبر: 96330

AWS برای کاربران کره‌ای خود را جریمه کرد

مرکز توسعه خدمات سازمانی آمازون موسوم به AWS اعلام کرد برای کاربران خود در کشور کره جنوبی که با اختلال شبکه مواجه شده بودند، طی ماه آینده ۱۰ درصد هزینه‌هایی که پرداخت کردند را به آنها برمی‌گرداند.
 
این کمپانی بزرگ ارایه دهنده خدمات پردازش ابری در تاریخ ۲۲ نوامبر یعنی حدود سه هفته قبل با اختلال شبکه به مدت چند ساعت مواجه شد و اتفاق مذکور موجب شد خدمات AWS در فروشگاه‌های بزرگ آنلاین و همچنین صرافی‌های بزرگ کره جنوبی با مشکلات عدیده مواجه شود.
 
پس از گذشت مدتی شرکت AWS با انتشار بیانیه‌ای توضیح داد اختلال مذکور که در اصل یک خطای شبکه‌ای بوده است به مدت ۸۴ دقیقه طول کشید و علت اصلی آن خطا در سرور DNS در برخی بخش‌های سئول بود.
 
در بیانیه جدید آمازون اعلام شد آن دسته از مراکزی که با این اختلال مواجه شدند در صورت حساب ماه آینده خود به صورت خودکار بازگشت ۱۰ درصدی هزینه‌های خود را دریافت خواهند کرد. همچنین تاکید شد که کاربران امنیتی و داده‌ای شامل این طرح تخفیفی نمی‌شوند.
 
واکنش اولیه به این اختلال بزرگ شبکه‌ای و ۲۰ روز تاخیر برای تصمیم‌گیری AWS در خصوص برگرداندن ۱۰ درصد هزینه‌های پرداخت شده از سوی مشتریان بسیاری از آنها را خشمگین کرده است.
 
خدمات پردازش ابری و سازمانی AWS به صورت گسترده در شرکت‌های کره جنوبی مورد استفاده قرار می‌گیرد و مهم‌ترین دلیل آن هم ارزان‌تر بودن هزینه‌های این سرویس‌ها نسبت به خدمات مشابه است. لازم به ذکر است بزرگترین شرکت‌های کره جنوبی شامل سامسونگ و هیوندای از خدمات پردازش ابری AWS استفاده می‌کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.