تلفن همراه

گوشی

December 24, 2018
16:14 دوشنبه، 3ام دیماه 1397
کد خبر: 96625

40 میلیارد دلار، بازار گوشی‌های هوشمند را از رکود در می‌آورد؟

پژوهشگران فعال در موسسه تحقیقاتی AppsFlyer به تازگی اعلام کرده‌اند که شرکت‌های تولیدکننده موبایل در سال جاری میلادی ۴۰ میلیارد دلار صرف هزینه تبلیغات برای محصولات خود کرده‌اند.
 
با وجود اینکه آمار فروش گوشی‌های هوشمند در سالهای اخیر نشان می دهد که بازارهای جهانی موبایل به شدت وارد مرحله رکود شده و افزودن قابلیت های جدید نیز به نظر می رسد که هنوز نتوانسته است نظر و توجه کاربران را چندان به سمت و سوی خود جلب کند، اما شرکت های  تولیدکننده موبایل همچنان ناامید نشده و به توسعه آگهی های تبلیغاتی برای فروش بیشتر محصولات و گوشی های خود ادامه داده اند. به گونه ای که پژوهشگران فعال در موسسه تحقیقاتی و آماری AppsFlyer به تازگی با انتشار گزارشی خاطرنشان کرده اند که شرکت‌های تولیدکننده و عرضه کننده موبایل در سال ۲۰۱۸ میلادی، بالغ بر ۴۰ میلیارد دلار بوده است. آنها همچنین برآورد کرده‌اند که این رقم تا سال ۲۰۲۰ میلادی به مبلغی بالغ بر ۶۴ میلیارد دلار خواهد رسید.     
 
این بدان معناست که شرکت‌های تولیدکننده موبایل باوجود رکود اقتصادی در بازارهای جهانی همچنان تمایل دارند که هزینه‌های خود را در بخش تبلیغات افزایش دهند. این در حالی است که هزینه‌های صرف شده در بخش تبلیغات برای گوشی‌های هوشمند در منطقه آمریکای شمالی رقمی بالغ بر ۶.۵ میلیارد دلار ثبت شده بود. پیش‌بینی‌ها همچنین حاکی از آن است که این رقم هر ساله حدود ۲۰ درصد رو به افزایش باشد و این بدان معناست که تبلیغ کنندگان و شرکت‌های فعال در حوزه بازاریابی، قادر خواهند بود در سال‌های آینده درآمدزایی خود از طریق تولیدکنندگان موبایل را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.
 
بسیاری از کارشناسان بر این باورند با اینکه هزینه‌های صرف شده توسط شرکت‌های تولیدکننده موبایل از سال گذشته تاکنون رو به افزایش بوده و پیش بینی می‌شود که این روند صعودی همچنان در سالهای آینده نیز ادامه داشته باشد، اما همچنان این احتمال وجود دارد که این هزینه‌ها نتیجه مثبت و مفیدی برای آنها به ارمغان نیاورد و منجر به سودآوری و درآمدزایی بیشتری برای آنها نشود چراکه بازارهای جهانی گوشی‌های هوشمند به شدت در مرحله رکود به سر می‌برد و تحت تاثیر مسائل و شرایط متعددی است که پیش‌بینی دقیق آن را دشوار ساخته است.  
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.