قابلیت شارژ مجدد کارتهای تلفن همگانی با توجه به نیاز برخی از افراد جامعه و راهاندازی سرویس "مهمان من" با کاربرد شارژ در مقصد، برای اینکه تماس تلفنی مخاطبان شرکتها هزینهای برای تماسگیرنده نداشته باشد، از خدماتی است که خبر راهاندازی آن اخیرا توسط شرکت مخابرات ایران اعلام شده است.
سیدمجید صدری – مدیرعامل شرکت مخابرات ایران- با اشاره به نیاز برخی از افراد جامعه به استفاده از کارتهای تلفن همگانی، بیان کرد: اگرچه تولید کارتهای اعتباری تلفن همگانی در دنیا به دلیل فناوری قدیمی آنها منسوخ شده است، ولی مخابرات ایران همچنان با توجه به نیاز جامعه بر تأمین ارتباط هموطنان گرامی با استفاده از تلفنهای همگانی کارتی تأکید دارد. فاز اول اجرای این پروژه بهزودی از استان تهران آغاز خواهد شد.
در بسیاری از نقاط جهان به دلیل قدیمی بودن فناوری این نوع تلفنها، ارائه این سرویس بهطور کامل متوقفشده و هزینههای نگهداری و تأمین تجهیزات این تلفنها تقریباً سه برابر درآمدزایی آنهاست. صدری در این باره گفته است: شرکت مخابرات ایران در راستای شعار ارتباطی فراگیر با توجه به کم شدن تولید کارتهای اعتباری تلفن همگانی در نظر دارد که استفاده از این دستگاهها را همچنان فعال باقی نگه دارد.
وی با بیان اینکه شرکت مخابرات ایران طرحهای متعددی در جهت بهروزرسانی تلفنهای همگانی و ارائه نسل جدید کارتهای تلفن در دست بررسی و انجام تستهای تکمیلی دارد، گفت: با استفاده از دانش شرکتهای داخلی تا پایان سال جاری، بخش عمدهای از این تلفنها بهروزرسانی خواهد شد. در روش جدید بهروزرسانی سعی شده است که کاربران تلفنهای همگانی همچنان از کارتهای تلفن در اختیار خود استفاده و بعد از اتمام اعتبار آن بتوانند نسبت به شارژ و استفاده مجدد از آن اقدام کنند.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران همچنین توضیح داد: پس از انجام این بهروزرسانی، کارتهای تلفن یکبارمصرف موجود به کارتهای تلفن قابل شارژ تبدیل میشود. با توجه به اینکه بخش عمدهای از کارکرد تلفنهای همگانی مربوط به بخشهای متراکم گروه خاص جمعیتی مثل (ندامتگاهها، خوابگاهها، پادگانها و غیره) است، شرکت مخابرات ایران در تلاش است تا با توجه بهتمامی امکانات و ظرفیتهای خود ارتباطات تمامی هموطنان در سراسر کشور را به بهترین شکل ممکن و در راستای تحقق شعار ارتباطی فراگیر، پایدار نگه دارد.
راهاندازی سرویس جدید مخابرات
شرکت مخابرات ایران در خبری دیگر، از راهاندازی سرویسی تحت عنوان «مهمان من» از ابتدای بهمنماه خبر داده بود. مدیرعامل شرکت مخابرات ایران دربارهی این سرویس توضیح داد: با راهاندازی سرویس جدید، با کاربرد شارژ در مقصد، تمام مشتریان میتوانند نسبت به دریافت تماس تلفنی مخاطبان خود بهگونهای اقدام کنند که هیچ هزینهای برای تماسگیرنده نداشته باشد.
در این طرح که به ازای تماس از کلیه شمارههای تلفن ثابت شرکت مخابرات ایران از اول بهمنماه سال جاری اجرایی میشود، درصورتیکه شماره متقاضی بهصورت شارژ در مقصد نشانهگذاری شود، تماس مخاطبان با شماره موردنظر، بهصورت رایگان محاسبهشده و هزینههای تماس برای فرد گیرنده تماس منظور خواهد شد.
برای استفاده از این سرویس نیاز به دریافت شماره جدید نیست و همچنین کلیه مشتریان شرکت مخابرات ایران میتوانند درخواست فعالسازی سرویس مهمان من را روی شمارههای جاری خود داشته باشند. با استفاده از این سرویس، کلیه شهروندان، صاحبان مشاغل، شرکتهای خدماتی، سازمانها و دستگاههای دولتی و خصوصی و همچنین دارندگان مراکز تماس میتوانند برای پاسخگویی به انواع نیازمندیهای شهروندان بهگونهای اقدام کنند که تماس تلفنی مخاطبان هیچ هزینهای برای فرد تماسگیرنده نداشته باشد.
تمام مشتریان شرکت میتوانند برای اطلاع از جزئیات این سرویس و ثبت درخواست خود، از اول بهمنماه سال جاری به پرتال شرکت مخابرات ایران به نشانی www.tci.ir و یا یکی از مراکز ارائه خدمات تلفن ثابت مراجعه کنند.