مرکز نوآوری «آو» به عنوان عضو جدید گروه «دیانای یونیون» فعال در حوزه تبلیغات آنلاین با تاکید بر نوآوری در بخش بازاریابی راهاندازی شد. مدیرعامل و رییس هیات مدیره دیانای یونیون در مراسم معرفی این مرکز اعلام کرد که «آو» با هدف کمک به استارتآپهای حوزه تبلیغات آنلاین کار خود را آغاز کرده است.
ناصر پاشاپور نیکو، در مراسم افتتاحیه مرکز نوآوری آو با اشاره به اینکه این مرکز به طور آزمایشی از دو سال پیش برای یکی از مشتریان این مجموعه راهاندازی شده بود از تکمیل و بهبود فرآیند فعالیت این مرکز خبر داد و گفت: «هدف از راهاندازی مرکز نوآوری آو، ارتقای خدمات شرکتهای تبلیغاتی و تحقیقاتی دیانای یونیون، کمک به استارتآپهای حوزه اد تک (فناوری تبلیغات) برای پیدا کردن مشتری و ارائه خدمات ویژه به صاحبان برندی است که خدماتی فراتر از خدمات شرکتهای سنتی میخواهند.»
پاشاپور تاکید کرد مجموعه دیانای یونیون و مرکز نوآوری آو به دنبال ارائه تسهیلات صرف به استارتآپها نیست بلکه نسل آتی تبلیغات و مارکتینگ را راهاندازی میکند.
مدیرعامل دی انای یونیون در پاسخ به این سوال پیوست که آیا با توجه به مشکل فیلتر کسبوکارهای حوزه تبلیغات آنلاین این شرکت اقدام به دریافت مجوزهای لازم در این زمینه را کرده یا خیر اعلام کرد: «کلیه ۱۵ شرکت زیر مجموعه هلدینگ دیانای یونیون دارای مجوز هستند. ضمن اینکه در توافق با وزرات ارشاد و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مقرر شده تا مرکز نوآوری آو مجوزهای لازم را از هر دوی این نهادها داشته باشد. » به گفته پاشاپور هر استارتآپی که به عنوان یک شرکت ثبت شده باشد و از مرکز نوآوری آو مستقل شود، به طور خودکار مجوز در حوزه تبلیغات و مجوز دانشبنیانی به او منتقل میشود.
مدیرعامل دیانای یونیون در مورد اینکه چقدر تقاضای بازار بر تصمیم این مجموعه برای ایجاد نسل جدید خدمات تبلیغات و بازاریابی تاثیرگذار بوده است نیز اعلام کرد: «یکی از کارهای دیانای یونیون تماس با مشتریان بوده است. چنین تقاضایی کاملا در بازار وجود دارد اما نحوه پاسخدهی به این تقاضاها از سوی شرکتهای استارتاپی قبلی در حوزه اد تک نه بر مبنای نیاز مشتریان بلکه صرفا ایده محور بوده است.»
پاشاپور با تاکید بر اینکه تنها معیار هر ایدهای که در مرکز نوآوری آو به بررسی گذاشته و پذیرش میشود وجود تقاضا برای آن از جانب مشتری است ادامه داد: « ما برای سرمایهگذاری در چنین تیمهایی به روحیه تیم، پشتکار و توان آنها توجه میکنیم نه استارتاپهایی که دنبال خروج و رفتن به سمت ایدههای دیگری هستند.»
مدیرعامل دیانای یونیون در پاسخ به این سوال که آیا سرمایهگذاری روی این استارتآپها صرفا مالی خواهد بود یا خدمات منتورشیپ را نیز شامل میشود اعلام کرد: «این حمایتها شامل تمام منابع میشود. در زمینه جذب سرمایه از VCها نیز درهای ما به روی سرمایهگذاران بخش خصوصی باز است.»
در ادامه این نشست، فریدون کورنگی مدیرعامل شتابدهنده مپس و شریک استراتژیک مرکز نوآوری آو نیز گفت: «آنچه اکوسیستم نوآوری را تکمیل میکند وجود مشتری برای محصولات و نوآوریهای تولیدی است. همین موضوع، تفاوت مرکز نوآوری آو با سایر مراکز خواهد بود.» آن گونه که کورنگی به پیوست میگوید همکاری مجموعه مپس با مرکز نوآوری آو از جنس پشتیبانی فناورانه خواهد بود چرا که بسیاری از استارتآپهای مستقر در مپس در حوزههایی مرتبط با تبلیغات آنلاین از جمله بیگدیتا، واقعیت افزوده و واقعیت مجازی فعالیت میکنند و میتوانند از نوآوریهای مرکز آو پشتیبانی کنند.
شایان شلیله مشاور هیات مدیره دیانای یونیون نیز با یادآوری اینکه در سالهای گذشته تعداد بالایی از مراکز شتابدهی از سوی دولت و دانشگاهها راه اندازی شده بر ضرورت انتقال تجربه طریق مراکز نوآوری اختصاصی تاکید کرد و گفت: « یکی از ضعفهای شتابدهندهها نداشتن منتورهایی است که تجربه کسبوکار دارند.» به گفته شلیله وجود شبکه تخصصی و ارتباط نزدیک با مشتریان، حاصل سابقه ۲۰ ساله دیانای یونیون است که نقطه تمایز اصلی مرکز نوآوری آو است و به استارتاپهای حوزه اد تک کمک خواهد کرد.
مشاور هیات مدیره دی انای یونیون با اعلام اینکه در حال حاضر دو تیم در مرکز نوآوری آو مستقر هستند ادامه داد: «حوزه داشبورد شبکههای اجتماعی، بیگدیتا، تحقیقات بازار از جمله حوزههایی است که این استارتاپ ها در آن فعالیت دارند. اما در مجموع ۷۰ استارتاپ را شناسایی کردیم و در حال بررسی آنها هستیم.»