تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

February 9, 2019
12:59 شنبه، 20ام بهمنماه 1397
کد خبر: 97667

رقابت فیت بیت و اپل در حوزه سلامت

فیت بیت یک ردیاب جدید طراحی کرده که به طور اختصاصی از طریق کارفرمایان یا بیمه گران قابل دریافت است. این موضوع دقیقا شبیه به طرحی است که شرکت اپل نیز در تلاش است اجرایی کند.
 
شرکت فیت بیت بدون هیچ جنجالی یک قرارداد جدید را در حوزه بهداشت با شرکت های بیمه امضا کرده است.
 
یکی از زمینه های تمرکز جدید فیت بیت این است که از سرویس های خود برای کمک به سالمندان استفاده کند. برای مثال این شرکت اخیرا برای سالمندان از طریق برنامه های خصوصی Medicare برنامه ریزی کرده است.
 
تا پیش از این فیت بیت دستگاه های سلامتی خود را در بازار آزاد به فروش می رساند اما هم اکنون این شرکت تصمیم گرفته است دستگاه خود را با شرکت های بیمه به اشتراک بگذارد.
 
فیت بیت در خصوص این حرکت در سایت خود نوشته است: "این ردیاب های ویژه به طور انحصاری از شرکت فیت بیت به موارد بهداشتی، برنامه های بهداشتی و سایر موارد می پردازد. ما برای خدمات خود قیمتی تعیین نکرده ایم چرا که قیمت این سرویس ها بسته به نوع بیمه گذار متفاوت است."
 
فیت بیت با این اقدام خود بازار مصرف کننده را به شدت به چالش کشیده است زیرا اپل نیز به شدت در تلاش است تا بازار گجت های پوشیدنی را به نام خود سند بزند. از سوی دیگر اخیر شیائومی نیز به عنوان یک رقیب جدی برای اپل ظاهر شده است.
 
مدیر عامل شرکت فیت بیت؛ جیمز پارک در اولین بیانیه عمومی خود در مورد ردیاب جدید فیت بیت گفت که درآمد شرکتش به طور فزاینده ای به مشتریان تجاری وابسته است. در حال حاضر 6.8 میلیون بیمار، اعضای بیمه و برنامه های بهداشتی برای دریافت دستگاه های جدید فیت بیت ثبت نام کرده اند.
 
هدف فیت بیت از توسعه این نرم افزار کمک به شرکت ها برای توسعه سیستم های ردیابی سلامت و تشویق کاربران به تغییر رفتارهایشان است. این برنامه ها اغلب مبتنی بر ویژگی های اساسی مانند ضربان قلب، ردیابی گام ها و سنجشگر کالری است.
 
یکی از زمینه های مهم تمرکز فیت بیت کمک به سالمندان است و این دقیقا همان جایی است که اپل نیز اخیرا روی آن متمرکز شده است. اپل به تازگی یک برنامه جدید برای اپل واچ و iOS، رونمایی کرده که رفتارهای سالم را تشویق می کند، مانند خواب بیشتر یا غذا خوردن بهتر.
 
هر دو شرکت فیت بیت و اپل به کارفرمایان و بیمه گران می گویند که می توانند با بهبود کلی وضعیت سلامت آنها هزینه های مراقبت های بهداشتی را کاهش دهند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.