تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 5, 2019
13:08 سه شنبه، 14ام اسفندماه 1397
کد خبر: 98101

امکان تسویه حساب در لحظه برای رانندگان تپسی فراهم شد

تاکسی آنلاین تپ‌سی، امکان جدیدی به اپلیکیشن رانندگان اضافه کرده که امکان تسویه حساب در لحظه را برای آنها فراهم آورده است.
 
 هومن دمیرچی، معاون عملیات و عضو هیات مدیره شرکت تپسی، با اعلام این خبر گفت: «در اپلیکیشن جدید تپسی که تا دو روز آینده در بازارها قرار خواهد گرفت این امکان وجود دارد و سفیران می‌توانند اپلیکیشن‌های خود را آپدیت کنند و اگر در بانکی که طرف حساب ما است حساب داشته باشند می‌توانند از این ویژگی استفاده کنند.» به گفته او این امکان جدید شامل دکمه‌ای روی اپلیکیشن رانندگان است که «تسویه حساب در لحظه» نام دارد و رانندگان می‌توانند این ویژگی را فعال کنند و پس از چند ساعت که این ویژگی برای آنها فعال شد، می‌توانند هر میزانی از اعتبار که در حساب تپسی آنها آمده باشد را بلافاصله به حساب خود منتقل کنند و لازم نیست منتظر تسویه شاپرک بمانند.
 
دمیرچی تاکید کرد این ویژگی جدید در تمامی روزهای تعطیل و غیرتعطیل و تمامی ساعات روز کار می‌کند. او در پاسخ به این سوال که امکان زیرساختی این کار چگونه فراهم شده است گفت: «ما با یک بانک قرارداد بستیم و اتفاقی که می‌افتد این است که یک سفیر در آن بانک حساب دارد و زمانی که حساب سفیر در اپلیکیشن تعریف می‌شود اعتباری که باید منتقل شود از حساب تپسی برداشته می‌شود و مستقیم به حساب سفیر واریز می‌شود و به دلیل انتقال وجه داخل یک بانک صورت می‌گیرد شاپرک واسط نخواهد بود و از فرآیند پرداخت حذف می‌شود.»
 
او در ادامه در پاسخ به سوال دیگری درباره دلیل ایجاد این قابلیت از سوی تپسی گفت: «در ماه‌های گذشته، تمایل رانندگان به دریافت نقدی هزینه سفر و ترجیح مسافر به پرداخت آنلاین، مشکلات و نارضایتی‌هایی را برای هر دو طرف ایجاد کرده بود. تپ‌سی با حل پیچیدگی‌های فنی و مالی این موضوع و برای رفاه رانندگان و مسافران، این امکان را برای نخستین بار در تاکسی‌های اینترنتی ایران فعال کرده است.»
 
معاون عملیات تپسی ابراز امیدواری کرد تا یک ماه و نیم آینده تعداد بانک‌های همکار برای اجرای بهتر این ویژگی را به عدد ۴ یا ۵ برسانند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.