اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

March 6, 2019
15:58 چهارشنبه، 15ام اسفندماه 1397
کد خبر: 98137

هوش مصنوعی غول آبی روی غذاها تحقیق می‌کند

دانشمندان بخش هوش مصنوعی IBM با چندین شرکت مواد غذایی در حال همکاری است تا بتواند تحقیقات غذایی خود را تقویت کند.
 
به گزارش Futurism الگوریتم هوش مصنوعی IBM با کمک دانشمندان این غول آبی‌ و همچنین کارشناسان تغذیه شرکت‌های مک‌کورمیک در حال بررسی و بهبود دستورالعمل‌های کلاسیک است تا دستور غذاهایی را برای نام‌های تجاری جدید درست کند.
 
دانشمندان در حال تجزیه و تحلیل و ارتقاء نوعی الگوریتم هوش مصنوعی جدید هستند که پیش از طراحی برخی انواع غذاهای جدید مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر اوضاع به خوبی پیش رود، می‌توان انتظار داشت که هوش مصنوعی نقش بزرگی در توسعه مواد غذایی مصرفی روزانه ما داشته باشند.
 
در حال حاضر، برخی از نام‌های بزرگ تلاش می‌کنند تا تمام موضوع‌های مرتبط با مواد غذایی را در دنیا شامل توانمندی سرآشپزها و متخصصان عطر و طعم غذا، در یک الگوریتم واحد هوش مصنوعی جمع کنند که ارتباط بهتر و سریع‌تری را با انسان برقرار می‌کند.
 
الزاما هوشمندترین الگوریتم‌ها وجود خارجی ندارند، اما بعضی نام‌های بزرگ روی آن کار می‌کنند. آزمایشگاه‌های هوش مصنوعی IBM به دلیل الگوریتم هوش مصنوعی برنده مسابقه تلویزیونی جئوپاردی و نگارش کتاب آشپزی معروف است. نخستین محصولات غذایی تولید شده با هوش مصنوعی این گروه اواخر سال جاری وارد قفسه‌ها خواهند شد.
 
البته دانشمندان تخمین زده‌اند که چیزی حدود 10 تا 15 سال زمان لازم است تا محصولات تولیدشده از طریق هوش مصنوعی جای خود را باز کنند. آنها همیشه به دنبال آن بوده‌اند که محصولاتی با کیفیت بالای تولیدی بسازند. نتیجه این تلاش‌ها تولید موادغذایی ساخته‌ شده به کمک هوش مصنوعی و به دنبال ترکیب طعم‌های مختلف و دانش عمیق از انواع مزه‌ها خواهد بود که پیچیدگی آنها را هیچ انسانی هم متوجه نمی‌شود.
 
دانشمندان صدها هزار فرمول را در سیستم هوش مصنوعی تعبیه کرده‌اند و هر تولیدکننده موادغذایی از چند هزار فرمول برای تولید موادغذایی خود استفاده می‌کند اما در استفاده از هوش مصنوعی، تمام این فرمول‌ها با هم ادغام شده‌اند تا از ترکیب همه آنها بتوان بهره برد.
 
البته این فرآیند کمی زمان‌بر است به طوری که شاید هفته‌ها یا ماه‌ها به طول می‌انجامد تا یک محصول غذایی جدید مراحل ایده تا محصول و ورود به بازار را طی کند. زمانی که کمپانی «مک‌کورمیک» محصول غذایی جدیدی را تولید می‌کند، این حرفه در کنار جزئیات خاصی از قبیل حلال بودن یا هزینه آن، به یکی از تولیدکنندگان شامل سرآشپز، شیمی‌دان، روانشناسان و کارشناسان دیگری در حوزه غذا و مزه‌ها منتقل می‌شود و آنها از این فرمول برای تولید محصولی مشابه استفاده می‌کنند و حتی ترکیبات مواد را برحسب نیاز کم و زیاد می‌کنند و پیش از ورود محصول به بازار، فرآورده را آزمایش می‌کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.