تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

March 6, 2019
16:15 چهارشنبه، 15ام اسفندماه 1397
کد خبر: 98144

رشد ۳۰ درصدی بازار پوشیدنی‌های هوشمند

در شرایطی که بازار محصولات فناوری چندان پررونق نیست، پوشیدنی‌های هوشمند به خصوص ساعت‌ها و مچ بندهای حفظ تناسب اندام بازار خوبی دارند.
 
به گزارش انگجت، اگر چه این کسب و کار دو سه سالی است که به عنوان یک کسب و کار جدی در دنیای فناوری مطرح شده، اما بازار آن رشد منظم و خوبی داشته است.
 
بررسی‌های مؤسسه پژوهشی آی دی سی نشان می‌دهد رشد این بازار در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱.۴ درصد بوده که به معنای فروش ۵۹.۳ میلیون واحد از این نوع دستگاه‌ها در مدت یادشده است.
 
اگر چه افزایش فروش پوشیدنی‌های هوشمند در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ تا حدی ناشی از فرارسیدن ایام تعطیلات کریسمس نیز بوده است، اما بررسی آمار سالانه فروش سال ۲۰۱۸ نیز رونق این بازار را ثابت می‌کند.
 
بر همین اساس در کل سال ۲۰۱۸، در حدود ۱۷۲.۲ میلیون واحد پوشیدنی هوشمند به بازار عرضه و فروخته شده که نسبت به سال ۲۰۱۷ در حدود ۲۷.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد. این در حالی است که رشد فروش ابزار مذکور در سال ۲۰۱۷ نسبت به سال ۲۰۱۶ تنها ۱۰.۳ درصد بوده است.
 
در میان شرکت‌های مختلف فناوری، اپل در صدر بازار پوشیدنی‌های هوشمند قرار داشته و ساعت هوشمند تولیدی آن محبوبیت قابل توجهی دارد. در مجموع ساعت‌های هوشمند ۳۴.۳ درصد از بازار پوشیدنی‌های هوشمند را به خود اختصاص داده اند و اپل با فروش ۹.۲ میلیون واحد ساعت هوشمند در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ رتبه اول را به خود اختصاص داده است.
 
بعد از این ساعت‌ها، هدفون‌های بی سیم و هوشمند نیز بازار مناسبی دارند و ایرپاد اپل، پیکسل بادز گوگل و QC۳۵۱۱ شرکت Bose رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند. رشد بازار این هدفون‌ها در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ برابر با ۶۶.۴ درد بوده و ۲۱.۹ درصد از کل این بازار را از آن خود کرده اند.
 
بیشترین رشد در این بازار متعلق به شرکت چینی هواوی است که رشد خیره کننده ۲۴۸.۵ درصدی را برای خود ثبت کرده است. البته بازار فروش گوشی‌های هوشمند هواوی نیز در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ رشدی ۴۳ درصدی را شاهد بوده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.