سرویس جدید اپراتور AT&T برای اطلاعرسانی در مورد سیل و زلزله
شرکت مخابراتی AT&T از انجام اقدامات جدید برای توسعه طرح «فِرستنت» خود خبر داد و توضیح داد در حال راهاندای یک شبکه اختصاصی و ویژه برای کارکنان حوزه امنیت عمومی است و ساخت این شبکه به نیمههای راه رسیده است.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) بر اساس این طرح جدید اپراتور مذکور در نظر دارد طی 12 ماه آینده سرویسی را با قابلیت یک ثبت نام واحد راهاندازی کند تا به موجب آن دسترسی به تمام اپلیکیشنهای «فِرستنت» فراهم شود و از این طریق افراد در هنگام بروز شرایط بحرانی نیاز به ثبت نام و ورود به اپلیکیشن های مختلف نداشته باشند و به صورت یکپارچه تمام سرویسهای ایمنی را مورد استفاده قرار دهند.
این سرویس جدید همچنین یک برنامه ویژه مراقبت از مشترکان «فرستنت» را نیز شامل میشود و قابلیتهای «نتورک استاتوس مپ» که در اصل نقشه الکترونیکی هوشمند AT&T محسوب میشود را در اختیار مشترکان قرار میدهد. بر اساس این نقشه کاربران میتوانند تمامی اطلاعات دقیق و لحظه به لحظه مربوط به خطراتی نظیر وقوع سیل، زلزله، آتشسوزی و … را از اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا (NOAA) دریافت کنند.
این اپراتور موبایلی همچنین ابزارهای جدید در اختیار توسعهدهندگان نرمافزار قرار داده است تا بتوانند اپلیکیشنهای جدید خود را مبتنی بر سرویسهای مذکور در ختیار کاربران بگذارند و سرویس «فرستنت» را به بخشی از اپلیکیشنهای ایمنی تبدیل کنند.