اینترنت و شبکه

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

April 13, 2019
17:15 شنبه، 24ام فروردینماه 1398
کد خبر: 98679

کانال‌های یوتیوبی کودکان را چه کسانی می‌سازند؟

کانال‌های مختص کودکان در یوتیوب دهها میلیون دلار از بابت تبلیغات به جیب می‌زنند، اما سؤالی که مطرح‌شده این است که مالکان این کانال‌ها چه کسانی هستند؟
 
شاید ویدئوی کودک در وان حمام که ملودی baby shark را می‌خواند، دیده باشید. این ویدئو در کانال CoCoMelon بیش از 1.4 میلیارد بار دیده‌شده و مالک کانال میلیون‌ها دلار به جیب زده است.
 
10 ویدئوی برتر کودکان در یوتیوب نیز با محتوای اسباب‌بازی‌های معروف و موضوعات کودکانه هستند.
 
«یوری کوه» و «بتسی موریس» در مقاله‌ای در وال‌استریت واقعیت این است که یوتیوب مشخصات مالک کانال‌ها را آن‌طور که باید، تعریف نکرده و به همین دلیل نمی‌توان فهمید چه کسی یا کسانی پشت این‌گونه کانال‌ها قرار دارند.
 
طبق قوانین یوتیوب، نیازی به دانستن هویت محتواسازان به‌صورت گسترده نیست. حتی معلوم نیست از چه کشوری هستند.
 
در این مقاله آمده است بسیاری از محتوای ویدئویی کودکانه با عروسک‌های باربی و … با زبان روسی هستند و ارتباطی به آمریکا ندارند.
 
گوگل یوتیوب را در سال 2006 خرید و به‌عنوان سایت ویدئویی آنلاین هرکسی قادر به آپلود ویدئو در آن است.
 
حالا مقامات و مسئولین در تلاش‌اند تا برای یوتیوب و سایر شبکه‌های اجتماعی ویدئویی قواعدی را تعریف کنند تا مسئولیت اجتماعی بیشتری در قبال ایجاد شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.