اپراتورها

تلفن همراه

May 7, 2019
16:48 سه شنبه، 17ام اردیبهشتماه 1398
کد خبر: 99371

سریع#۸۰۰* را شماره‌گیری کنید

در صورتی که با کم شدن نامتناسب شارژ سیم‌کارت و یا هزینه‌ی بالای قبض مواجه می‌شوید، سریعاً شماره‌ی #۸۰۰* را بگیرید تا اگر در سرویس‌های ارزش افزوده عضو شدید، از آن آگاهی یافته و بتوانید این خدمات را غیرفعال کنید.
 
خدمات ارزش افزوده (Value Added Services) که به اختصار VAS نامیده می‌شوند، شامل مواردی غیر از خدمات استاندارد اپراتورها مانند تماس صوتی و پیامک معمول است. در خدمات ارزش افزوده تلفن همراه ابزارهایی مانند پیامک، تماس و دیتای مصرفی به‌عنوان ابزار ارائه خدمات استفاده می‌شود. خدمات ارزش افزوده می‌تواند توسط خود اپراتورها یا توسط شرکای ثالثی که به‌عنوان تامین‌کننده‌ی محتوا (Content Provider) شناخته می‌شوند، انجام شود.
 
خدمات ارزش افزوده اگرچه باید اختیاری و با اطلاع مشترکین فعال شوند اما در مواردی که با تبلیغات کاذب و گمراه‌کننده، مشترکین به فعال‌سازی این خدمات اقدام کرده‌اند و یا در مواردی ممکن است فعال‌سازی به صورت ناخواسته توسط آنها رخ داده باشد. هم‌چنین در مواردی عضویت کاربران در برخی از خدمات ارزش افزوده، بدون آگاهی کاربران و توسط برخی از شرکت‌های ارزش اتفاق افتاده بود و از آنجا که این خدمات معمولاً هزینه‌های بالایی دارند، برای مثال ارسال یک پیامک ارزش افزوده به کاربر می‌تواند حداقل ۳۰۰ تومان هزینه داشته باشد، موجب تخلف آشکار چند میلیاردی شده بود.
 
در مواردی مشاهده شده پیامک‌های تبلیغاتی یا متن فریبنده طریق پیام‌رسان‌های اجتماعی یا سرشماره‌های شخصی ارسال می‌شود که کاربران را تشویق می‌کند با ارسال کد، شارژ یا سرویس رایگان دریافت کنند و برخی از کاربران با اعتماد به این پیام‌ها، موارد درخواستی در پیامک را انجام می‌دهند که در برخی موارد به ثبت و فعال شدن سرویس ناخواسته و متضرر شدن آن‌ها منجر می‌شود. به همین دلیل اپراتورها از سوی رگولاتوری ملزم شدند که در این باره به مشترکان اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهند و هم‌چنین به تمامی شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات مبتنی بر محتوا برای انجام ندادن اینگونه تبلیغات اخطار جدی ارسال کنند.
 
همان‌طور که بارها درباره‌ی این خدمات هشدار داده شده، مشترکان تلفن همراه می‌توانند از طریق شماره‌گیری #۸۰۰* در تمام اپراتورهای تلفن همراه از سرویس‌های ارزش افزوده‌ای که برای آن‌ها فعال است، مطلع شده و در صورت عدم تمایل نسبت به حذف آن‌ها اقدام کنند. هم‌چنین در صورت مواجهه با عضویت ناخواسته در خدمات ارزش افزوده پیامکی مشترکان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی 195.ir یا تماس با سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات حوزه ICT به شماره ۱۹۵ شکایت خود را ثبت کنند تا از سوی معاونت نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری پیگیری و اقدام لازم انجام شود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.