گارتنر: وبسایتها عامل اصلی موفقیت شرکتها در عرصه بازاریابی
منبع: همکاران سیستم
نتایج حاصل از مطالعه جدید گارتنر روی شرکتهای آمریکایی نشان داد که در کنار علاقمندی بالای به شبکههای اجتماعی و تلفنهمراه، سایتهای اینترنتی شرکتهای بزرگ در موفقیتهای عرصه بازاریابی نقش اساسی برعهده دارند.
این بررسی روی بیش از ۲۵۰ مرکز بازاریابی انجام شد و کارشناسان در پایان آن دریافتند که ۴۵ درصد مراکز بازاریابی، طراحی، توسعه و نگهداری از سایتهای اینترنتی را یکی از مهمترین عوامل موفقیت در عرصه بازاریابی میدانند و بر این باورند که این عامل نسبت به بازاریابی در شبکههای اجتماعی و تبلیغات آنلاین هم اهمیت بیشتری دارد.
طبق آمار موجود ۴۳ درصد این مراکز اعلام کردند که ابزارهای اجتماعی و تبلیغات آنلاین شروط لازم برای موفقیت در این زمینه هستند، با این وجود تنها ۶ درصد این مراکز بر این باور بودند که بازاریابی در شبکههای اجتماعی و تبلیغات آنلاین نخستین گزینه و انتخاب آنها بوده است.
در بخش بازاریابی موبایلی تنها ۲۴ درصد اظهار داشتند که این فعالیت در جریان بازاریابی آنها را به موفقیت میرساند و در مقابل ۲۶ درصد گفتند بازاریابی از راه جستوجوهای اینترنتی برای آنها اهمیت بیشتری داشته است. همچنین ۲۴ درصد بازاریابی از طریق پست الکترونیکی را برای خود مناسب دانستند.