بازار تبلت ژاپن در چنگ ایسوس و اپل است

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در بخش سیستمهای عامل گوگل و اپل حاکمیت این بازار را در اختیار دارند و با اندروید و iOS توانستهاند در مجموع 94.4 درصد بازار رایانههای لوحی ژاپن را بین ژانویه تا اکتبر 2013 در اختیار بگیرند.
شرکت توشیبا تبلت Dynabook Tab VT484 خود را در تاریخ 21 نوامبر وارد بازار ژاپن کرد تا بر این اساس این نخستین تبلت تولید شده در کشور ژاپن مبتنی بر سیستمعالم ویندوز 8 باشد.
با عرضه سیستمعامل ویندوز 8.1 در دسامبر 2013، پیشبینی شده است که در ماههای پیشرو تعداد بیشتری رایانه لوحی با این سیستمعامل وارد بازار ژاپن شوند.
با توجه به اینکه درخواست بازار ژاپن برای خرید تبلتهای 8 اینچی ویندوزی افزایش یافته است، مرکز Digitimes Research پیشبینی کرده است که در آینده نزدیک سهم ویندوز از بازار ژاپن افزایش میابد. در حال حاضر سیستمعامل ویندوز کمتر از 5 درصد بازار تبلتهای ژاپن را در اختیار گرفته است.
لازم به ذکر است که در کنار بخش یاد شده فروش دوربینهای دیجیتالی DSLR نیز در بازار ژاپن افزایش یافته است. این در حالی بوده که فروش این محصول در گستره جهانی طی سال گذشته کمتر شده است.
با کاهش فروش دوربینهای دیجیتالی DSLR، دو شرکت ژاپنی Canon و Nikon عرضه جهانی دوربینهای معمولی خود را به 8 و 6.2 میلیون دستگاه کاهش دادهاند.