رشد 15 برابری بودجه تبلیغاتی نوکیا برای سال 2013

سامسونگ همچنان نخستین شرکت الکترونیکی جهان محسوب می‌شود که بیشترین هزینه را برای تبلیغات در حوزه گوشی‌های هوشمند پرداخت می‌کند. اما گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که اپل با اتخاذ تصمیمات جدید سعی دارد در بازار آمریکا در این بخش با سامسونگ رقابت کند.
در بازار آمریکا 7 تولیدکننده برتر گوشی‌های هوشمند طی سال 2013 میلادی در مجموع 1.3 میلیارد دلار برای تبلیغات محصولات خود هزینه کردند که این رشد 30 درصدی بودجه تبلیغات شرکت‌های یاد شده نسبت به سال 2012 را نشان می‌دهد.
 
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در این دوره زمانی بودجه‌های تبلیغاتی در نظر گرفته شده برای محصولات و خدمات مخابراتی نیز افزایش قابل ملاحظه یافت و با بیشترین سرعت نسبت به بخش‌های دیگر این صنعت رشد کرد. 
در حالی که بودجه تبلیغات صنعت مخابرات طی سال 2013 میلادی در مجموع رشد 9 درصدی را تجربه کرد، میانگین افزایش هزینه‌های تبلیغاتی برای کل این صنعت 0.9 درصد محاسبه شد.
دو شرکت سامسونگ و اپل بزرگترین تبلیغ‌کنندگان گوشی هوشمند در آمریکا محسوب می‌شوند که البته میزان هزینه‌های تبلیغات آن‌ها در سال 2013 میلادی تنها 12 میلیون دلار با یکدیگر تفاوت داشته است. در مقابل باید توجه داشت که سامسونگ در سال 2012 میلادی 68 میلیون دلار بیشتر از اپل برای تبلیغ گوشی‌های هوشمند خود در بازار آمریکا هزینه کرد.
شرکت سامسونگ در سال گذشته اندکی از هزینه‌های تبلیغاتی خود در کشور آمریکا کاهش داد و آن را به رقم 363 میلیون دلار رساند. در مقابل، اپل در همین دوره زمانی بودجه تبلیغاتی خود برای بازار آمریکا را با رشد 5 درصدی به 351 میلیون دلار رساند.
شرکت نوکیا نیز در این سال بودجه تبلیغاتی خود برای بازار آمریکا را 15 برابر کرد تا با این اتفاق در مجموع 221 میلیون دلار برای تبلیغات محصولات جدید خود در آمریکا تبلیغ کند.
شرکت موتورولا نیز در رتبه چهارم این لیست قرار گرفت و مجموع هزینه تبلیغات آن برای بازار آمریکا 189 میلیون دلار محاسبه شد که این رقم نسبت به بودجه تبلیغاتی سال 2012 میلادی سه برابر افزایش یافت.
 

URL: https://www.ictna.ir/id/061819/

Code: 061819