امکان مدیریت تماس‌های بین‌الملل برای مشترکان فراهم شد

 
مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری اعلام کرد: از این پس تمام مشترکان اپراتورهای تلفن همراه می‌توانند با شماره‌گیری کدهای دستوری #۲۹۲۲*۱۰* در همراه اول و #۸*۱*۵۵۵* در ایرانسل، تماس‎‌های بین‌المللی خود را مدیریت کنند.
به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، پیمان قره‌داغی با اشاره به اینکه مدیریت تماس‌های بین‌الملل با الزام رگولاتوری و به منظور جلوگیری از کلاهبرداری تماس تلفنی ناخواسته با خارج از کشور و تحمیل هزینه اضافی به مشترکان، فراهم شده است، گفت: در کلاهبرداری تماس تلفنی ناخواسته با خارج از کشور که به آن تماس و قطع تماس (wangiri) گفته می‌شود کلاهبرداران یک تماس بی‌پاسخ (missed call) و یا یک لینک اینترنتی به گوشی تلفن مشترکان ارسال می‌کنند.
وی افزود: مشترکان معمولا پس از مشاهده تماس از دست رفته بر روی گوشی خود، با شماره درج شده تماس می‌گیرند که این تماس‌ها عموماً به مقصد کشورهای خارجی (اغلب کشورهای آفریقایی) است. به همین دلیل به مشترکان توصیه می‌کنیم، درصورت مشاهده تماس از دست رفته به کدهای تماس دقت کنند و در صورتیکه در زمان تماس بر روی صفحه گوشی به جز کدهای ۰۰۹۸ یا ۹۸+ ، کد کشورهای دیگر نمایش داده شد، بلافاصله تماس را قطع کرده و شماره را بررسی کنند.
مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری، عنوان کرد: علاوه بر این، مشترکان توجه داشته باشند که بر روی لینک‌هایی که به شماره‌گیری منجر می‌شود، کلیک نکنند و در صورت برقراری تماس خارجی، فوراً تماس خود را قطع کنند.
قره داغی با اشاره به انجام این نوع کلاهبرداری‌ها از طریق شماره‌های ویژه، بیان کرد: با توجه به اینکه شماره‌های ویژه بسیار پر هزینه هستند، پس از تماس با این شماره‌ها، برای مشترک قبض‌های سنگینی صادر شده و یا شارژ مشترک به یکباره تمام می‌شود، بنابراین مشترکان تلفن همراه باید مراقب تماس با شماره‌های ناشناس و کلیک بر روی لینک‌های ناشناس باشند.
 

URL: https://www.ictna.ir/id/131769/

Code: 131769