اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 25, 2020
14:52 شنبه، 6ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 111155

کیفیت اینترنت، چالش اصلی آموزش مجازی

 
 
 با شیوع کرونا که امکان آموزش حضوری میسر نیست، توجه به آموزش الکترونیکی پررنگ شده است. درکشور ما که تا پیش از این آموزش الکترونیکی سهم اندکی از سبد آموزشی را داشته لزوم توجه به کیفیت آموزش الکترونیکی در بازار داغ وبینارها بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است.
 
کمپین آموزشی «هرکجا، هر زمان، یادگیری» که همزمان با نخستین روزهای شیوع بیماری کرونا در ایران و شرایط قرنطینه کلید خورد، با همکاری آکادمی اینفوگرام و ایلیا آکادمی به عنوان برگزارکنندگان این کمپین رایگان توانسته تاکنون معادل ۹۱۵۳۱ ساعت آموزش الکترونیکی ارائه کند.
 
«فاطمه کاظمی» یکی از برگزارکنندگان این کمپین درباره اهمیت آموزش الکترونیکی در این روزها اظهار کرد: رشد آموزش الکترونیکی در سبد آموزشی کشور و تغییر الگوی مصرف و استفاده از روش‌های آنلاین باعث‌توسعه بسترها و روش‌های آموزش مجازی شد؛ به نحوی که این تجربه دوماهه تمام سیستم آموزشی دنیا را متحول کرده و میزان و کیفیت آموزش آنلاین را افزایش داد.
 
وی با تاکید بر مقوله مسوولیت اجتماعی عنوان کرد: عمل به مسوولیت اجتماعی در بین سازمانها به دلیل نبود نگاه مالی، فرهنگ احترام به جامعه و مسوولیت پذیری را پررنگ کرده و در شرایط کنونی علاوه بر متنفع شدن افراد ‌و کسب و کارهای آسیب دیده باعث ارتقای نگاه سیستمی و علمی شده و قطعا تاثیرات این رشد به تمام اجزای جامعه سرایت می‌کند.
 
وی جوان محوری را رویکرد اصلی کمپین دانست و گفت: رویدادهای کمپین با محور آموزش موضوعات موردنیاز جوانان برنامه ریزی شده و با توجه به شرایط کنونی، بر رئوس مدیریت کسب و کارها، انتقال تجربه به استارتاپها و ارتقای مهارت های نوآورانه می‌پردازد.
 
کاظمی با اشاره به اینکه شیوع کرونا با ایجاد دورکاری و شرایط قرنطینه اوقات فراغت افراد را افزایش داد، بیان کرد: توجه به مقوله آموزش های مجازی توسط اینفلوِئنسرها و فعالان استارتاپی این روزها در حال پیگیری است و درحدود 70درصد دوره های آموزش آنلاین بصورت رایگان برگزار می شود و به دلیل شرایط موجود مورد استقبال کاربران قرار گرفته است.
 
به گفته کاظمی، هرچند دراین روزها دوره های آنلاین زیادی درحال برگزاری است اما نکته مهم دراین بین توجه به حرفه ای گرایی و علمی بودن آموزش هاست، چرا که شرایط کرونا باعث توجه مردم به آموزش الکترونیکی شده و نباید این تجربه مفید را با وبینارهای غیراصولی و بدون منابع علمی زایل کرد و به نوعی زدگی برای کاربران ایجاد کرد. چنانکه در بسیاری از لایوها و وبینارها، کاربر به دلیل ضعف اطلاعات آموزشی در حین  جلسه از دوره آنلاین خارج می‌شود.
 
او در پاسخ به اینکه در برگزاری کمپین آموزشی هرکجا، هر زمان، یادگیری چه چالش ها و مشکلات زیرساختی وجود داشته است، مطرح کرد: در ابتدای راه کمپین به دلیل نوپا بودن آموزش الکترونیکی در ایران و عدم آشنایی کاربران با ابزارهای آموزش آنلاین، همچنین ضعف اینترنت کشور  و نیز کاستی های شرکت های زیرساختی و نرم افزاری مثل اشکالات سرورها، با مشکلاتی روبرو شدیم اما میزان استقبال کاربران رفته رفته بیشتر شد.
 
وی در پایان تاکید کرد، شاید در شرایط امروز جهان، بازار برگزاری لایوهای ایسنتاگرامی و وبینارهای مجازی بین فعالان فضای مجازی و استارتاپها داغ باشد اما توجه به کیفیت دوره های آموزشی بسیار حائزاهمیت است چرا که برپایی وبینارهای بی‌کیفیت و غیراصولی توجه جامعه به آموزش های الکترونیکی را در آینده با مشکل مواجه می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.