اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 28, 2020
11:07 سه شنبه، 9ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 111251

طراحی مدرسه اینترنتی برای برگزاری کلاس‌های درس

 
 
یک شرکت فعال در حوزه ICT سامانه ای بنام «همکلاس» طراحی کرده است که از طریق اینترنت، امکان برگزاری کلاسهای تصویری را برای معلمان فراهم می کند.
 
 با شیوع کرونا و تعطیلی مراکز آموزشی، نبود سیستم‌های برخط در نظام آموزشی کشور بیشتر احساس می‌شود. حال یک شرکت سامانه‌ای بنام «همکلاس» طراحی کرده است که از طریق اینترنت، امکان برگزاری کلاس‌های تصویری را برای معلمان فراهم می‌کند.
 
مهندس مرکبی بنیان‌گذار این شرکت درباره سامانه «همکلاس» گفت: ۷ هزار نفر در کلاس‌های این مدرسه اینترنتی در حال آموزش هستند.
 
وی در توضیح امکانات سامانه «همکلاس» افزود: معلمان می‌توانند با عضویت در این سامانه و دعوت از دانش آموزان، به صورت تصویری مطالب را برای آنان بیان کنند. هر معلم می‌تواند همزمان با ارائه تصویری دروس، مطالب را در تخته مجازی یادداشت و آن را به اشتراک بگذارد.
 
وی گفت: با باز کردن میکروفون دانش آموزان، آنها می‌توانند پرسش‌های خود را مطرح کنند یا به پرسش‌های معلم پاسخ دهند. همچنین امکان استفاده از اسلاید و تصویر از قابلیت‌های دیگر سامانه «همکلاس» است.
 
مرکبی خاطرنشان کرد: این سامانه بر خلاف نرم افزارهایی مانند شاد، به نرم افزارهای خارجی از جمله ادوب کانکت هیچ وابستگی ندارد تا در صورت بسته شدن، خدماتش در ایران قطع شود.
 
طراح نرم افزار «همکلاس» گفت: با توجه به اینکه سرور سامانه «همکلاس» در کشور –سامانه فناوری ایران- ثبت شده، هزینه اینترنت برای کاربران نیم بها و سرعت آن در مقایسه با نرم افزارهای مبتنی بر سرور خارجی بیشتر است.
 
مرکبی افزود: اگر فردی به اینترنت دسترسی نداشته باشد می‌تواند با گرفتن شماره تلفن پیش بینی شده در سامانه، به مطالب مطرح شده در کلاس گوش بدهد و اشکالات خود را مطرح کند.
 
وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان می‌توانند با امکاناتی که در این سامانه فراهم شده جلسات درس را ضبط و بعداً از آن استفاده کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.