اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 10, 2020
18:44 یکشنبه، 21ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 111707

کرونا حلقه رقابت ارایه خدمات رایانش ابری را تنگ کرد

ICTna- با شیوع کووید 19 که بیشتر مردم در خانه کار کرده و خود را سرگرم کردند، بخش رایانش ابری سود بسیاری برد اما بحث این است که آیا این ثروت ها به طور مساوی گسترش می یابند یا نه.
 
Cloud-Money-770x285.jpg
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، هرچند که بسیاری بر این باورند که رایانش ابری درحال حاضر یک مفهوم اصلی در دنیای کسب و کارها است اما تنها پنج درصد بودجه IT سازمان ها را به خود اختصاص داده است. البته که هیچ وقت این رقم به 100 درصد نمی رسد اما درصد بسیار پایینی برای بسیاری از کمپانی هایی است که ادعای پیشرو و نوآور بودن دارند.
 
ویروس کرونا نه تنها موجب پویایی اجتماعی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات شد بلکه سازمان های سنتی را ناگزیر به حرکت به سمت پروژه های تحویل دیجیتالی کرد.
 
البته این اتفاق، برای شرکت های ابری یک فرصت منحصر به فرد به شمار می رود اما باید پرسید آیا این اتفاق در کل بازار توزیع خواهد شد یا در میان راهبران بازار متمرکز خواهد شد و شرکت هایی همچون مایکروسافت، گوگل و علی بابا از آن بهره خواهند برد یا IBM، اوراکل و Rackspace نیز می توانند گوی سبقت را از آنها بگیرند. آیا همه از مزایای رایانش ابری بهره مند خواهند شد یا فقط رهبران بازار؟
 
بررسی های صورت گرفته نشان می دهد که بهره برداران اصلی از بازار رایانش ابری رهبران بازار خواهند بود و کمپانی های ابری کوچک بهره زیادی از آن نخواهند برد اما همیشه امیدی وجود دارد. یکی از داستان های موفقیت کووید 19 به شرکتی برمی گردد که از بازار محلی خود خارج شد تا بتواند خدمات خود را در مقیاس بزرگ تر ارایه کند.
 
به رغم مشکلات امنیتی ضعیف و سوءظن ها به این شرکت چینی، زوم یکی از برندگان سال 2020 است که موفقیتش را مدیون رویکرد دورکاری و تماس با خانواده ها و دوستان در طول قرنطینه است که اقبال زیادی به سرویس های ویدیو کنفرانس آن صورت گرفت.
 
هرچقدر شهرت زوم در ارایه سرویس بیشتر می شود، به ظرفیت ابری بیشتری هم نیاز پیدا می کند و اوراکل برنده رقابت ارایه سرویس به این مشتری خود برای ارایه خدمات ویدیو کنفرانس بود.
 
جالب اینجاست که اورکل در حلقه رهبران بازار ارایه دهنده خدمات رایانش ابری قرار ندارد و بسیاری بر این باور بودند که زوم یکی از شرکت های AWS، مایکروسافت یا گوگل را برای ارایه سرویس با مقیاس بزرگ انتخاب خواهد کرد اما انتخاب اوراکل حاکی از آن است که شانس تحول دیجیتالی اجباری به صورت متناسب گسترش یافته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.