تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 19, 2020
11:21 سه شنبه، 30ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 112039

بستر ارتباطات سرمایه اجتماعی را تقویت می‌کند

 
 
معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تامین اجتماعی گفت: روابط عمومی‌ها پل ارتباطی میان مردم و سازمان ها هستند و مسئولیت انعکاس مطالبات و نیازهای مخاطبان به سازمان را برعهده دارند و از این حیث نقش مهم و کلیدی دارند.
 
به گزارش روز دوشنبه اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی،  به مناسبت هفته ارتباطات و روابط عمومی، جلسه هم اندیشی کارکنان روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان ها، سرپرست موسسه فرهنگی هنری آهنگ آتیه، سرپرست و کارکنان اداره کل روابط عمومی ستاد و ادارات کل و مدیریت های درمان این سازمان به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد.
 
عادل دهدشتی، یکی از نقاط قوت حکمرانی را میزان بالای سرمایه اجتماعی در جامعه برشمرد و افزود: در کشورهای توسعه یافته از بستر ارتباطات استفاده می کنند تا سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی را تقویت کنند.
وی با بیان اینکه روابط عمومی ها به عنوان یک دیده‌بان صادق حتما در اعتلای سازمان ها موثر خواهند بود، گفت: سازمان تامین اجتماعی ۴۴ میلیون نفر را در کشور تحت پوشش دارد. بنابراین روابط عمومی در این سازمان که مخاطبان گسترده و متنوعی دارد جایگاه قابل توجهی دارد.
دهدشتی با اشاره به تقویت گفتمان سازمان تامین اجتماعی در جامعه افزود: این برنامه در معاونت فرهنگی، اجتماعی و امور استان ها این سازمان تعریف شده و با جدیت باید آن را دنبال کنیم. همچنین ارتباط نظام مند با شرکای اجتماعی، نهادهای حاکمیتی و مدنی و ارتقای سطح آگاهی مخاطبان را نیز برای بهبود تعامل با ذینفعان ادامه می‌دهیم.
معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان های سازمان تامین اجتماعی در ادامه به برخی از اقدامات شاخص این سازمان در سال گذشته نیز پرداخت و گفت: توازن منابع و مصارف از فعالیت های مهم سال گذشته این سازمان بود که با برنامه ریزی و همکاری همه بخش های سازمان انجام شد.
دهدشتی، تسویه مطالبات مراکز درمانی دانشگاهی، اصلاح ساختار و تجمیع و تنقیح بخشنامه ها و سطح بندی مراکز درمانی را از دیگر اقدامات قابل توجه سازمان تامین اجتماعی در سال ۹۸ برشمرد و اظهار داشت: این فعالیت ها در راستای کسب رضایتمندی بیمه شدگان و بازنشستگان انجام شد.
وی گفت: شناسایی مدیران آینده از برنامه های خوب سازمان تامین اجتماعی در سال گذشته بود که آزمون آن توسط سازمان سنجش برگزار شد و نتیجه این آزمون، کانون ارزیابی ها و سوابق و تجارب متقاضیان برای ارتقا و انتصاب همکاران مورد توجه قرار می گیرد.
دهدشتی افزود: از زمان اجرای طرح سامانه شناسایی مدیران آینده تاکنون ۱۱۹ انتصاب در سازمان تامین اجتماعی مبتنی براین روش انجام گرفته است.
 
نگاه سنتی به روابط عمومی تغییر یافته
سرپرست موسسه فرهنگی و هنری آهنگ آتیه نیز در این جلسه گفت: نگاه سنتی به روابط عمومی تغییر یافته و این حوزه صرفاً محدود به تبلیغ و انعکاس رویدادها نیست بلکه ارتباط دوسویه با مخاطبان و مدیران از فعالیت های مهم حوزه روابط عمومی محسوب می شود که خوشبختانه این نگرش در روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی نیز مشهود است.
فرشاد نوروزپور افزود: روابط عمومی ها ویترین سازمان ها هستند و باید شنونده درخواست ها و مطالبات مخاطبان باشند. این حوزه باید به مدیریت، نظرات کارشناسی جهت ارتقای رضایتمندی ذینفعان ارائه کند.
وی ادامه داد: شبکه های اجتماعی ظرفیت های قابل توجهی دارند و فرصتی را برای فعالان روابط عمومی ایجاد کرده اند تا پیام خود را به مخاطبان برسانند و باید از این فرصت ها حداکثر استفاده را داشته باشیم.
سرپرست اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی نیز در این جلسه گزارشی از عملکرد این حوزه در بخش های اخبار، ارتباط با رسانه ها، حضور در صداوسیما، تولیدات مختلف و حضور در شبکه های اجتماعی درسال گذشته ارائه کرد و گفت: از امکانات و ظرفیت های مختلف برای انتقال اخبار و پیام ها به مخاطبان استفاده می کنیم. در حال حاضر ۱۷۳ سایت داریم که شامل ادارات کل، مدیریت های درمان و بیمارستان ها است. سایت برخی از بیمارستان ها نیز دو زبانه است.
هادی صفری با بیان اینکه نیروهای روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی از تحصیلات دانشگاهی و تجربیات خوبی برخوردارند، وی افزود: در حوزه روابط عمومی ۶ منطقه داریم که هر منطقه توسط دبیر آن منطقه مدیریت می شود. به صورت مستمر عملکرد روابط عمومی ها در ادارات کل و مدیریت های درمان سراسر کشور ارزیابی می شود.
در ادامه این جلسه، تعدادی از روسای روابط عمومی ادارات کل و مدیریت های درمان تامین اجتماعی سراسر کشور دیدگاه های خود را مطرح کردند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.