بازی

فناوری اطلاعات

June 11, 2020
12:09 پنجشنبه، 22ام خردادماه 1399
کد خبر: 112841

معاون وزیر ارتباطات: افزودن مسیرهای جدید برای حل مشکل «پینگ» در بازی‌ها

 
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در حال رایزنی هستیم تا با ایجاد مسیرهای جایگزین بیشتر، مشکل پینگ (زمان دسترسی کاربر به محتوا) در بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی را حل کنیم.
 
کافیست سری به صفحات اجتماعی وزیر ارتباطات بزنید تا متوجه شوید، موضوع پینگ برای طیف بزرگی از کاربران فضای مجازی که گیمر هستند از چه اهمیت بالایی برخوردار است.
 
تامین کردن زیرساخت مورد نیاز برای پایین آمدن پینگ بازی کاری است که از سوی وزیر ارتباطات به شرکت ارتباطات زیرساخت سپرده شده است. وضعیت پینگ (زمان دسترسی کاربر به محتوا) مدتی رو به بهبود رفت تا این که فیبر نوری مسیر ارتباطی بازیها با نزدیک ترین سرورها که تاخیر زمانی برای گیمرها را به حد نرمالی رسانده بود، قطع شد و همزمان شدن این قطعی با قطعی فیبر جایگزین صدای گیمرها را درآورد.
«حمید فتاحی» معاون وزیر ارتباطات در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، درباره وضعیت پینگ و این که مشکل مربوط به قطع فیبر در خلیج فارس چه زمانی رفع می‌شود، گفت: نزدیک‌ترین نقطه‌ جغرافیایی که بازی‌های مختلف در منطقه ما میزبانی (هاست) می‌شوند و به همین واسطه گیمرها می‌توانند بهترین پینگ را داشته باشند، مرکز داده ای در یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس است که محتوای مربوط به اغلب بازی ها را میزبانی می‌کند.
رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت افزود: تامین زیرساخت از این مرکز داده نسبت به اروپا برای ما مشکلاتی را در پی دارد اما برای پاسخ به درخواستهای طیف وسیع کاربران این حوزه شرکت زیرساخت این ارتباط را برقرار کرد.
او اضافه کرد: بر این اساس و در فاز اول کیفیت برخی از بازیها به حد مطلوبی بهبود یافت اما متاسفانه به علت قطع شدن فیبر در خلیج فارس، مسیر ارتباطی قطع شد و در موردی بسیار نادر مسیر جایگزین نیز همزمان با این قطعی، دچار مشکل شد.
فتاحی اشاره کرد: موضوع دیگری که بازیابی مسیر ارتباطی را با تاخیر مواجه کرد شیوع ویروس کرونا بود که تا کنون سه تا چهار مرتبه رفع مشکل قطعی کابل را با تعویق مواجه کرده است.  
وی افزود: این مساله باعث شده نزدیک به دو هفته کشتی مربوط به تجهیزات رفع خرابی فیبر را قرنطینه و آن را ایزوله کنند. طبق قراری که از قبل داشتیم، بنا بود مشکل کاملا رفع شود اما این اتفاق رخ داد و واقعا نتوانستیم سر زمان مشخصی که به گیمرها قول داده بودیم مشکل را حل کنیم.
فتاحی تاکید کرد: تیم های فنی ما، ۲۴ ساعته در حال پیگیری مساله هستند. بارها جلسات مجازی برگزار کردیم تا این مشکل حل شود. گیم برای برخی صرفا بازی و سرگرمی است اما برای عده زیادی راهی برای کسب درآمد است.
او در پایان گفت: با رخ دادن این مشکلات، تصمیم گرفتیم راه حل های جایگزین برای پایداری مسیر های ارتباطی با سرورهای بازیها را طراحی و اجرا کنیم تا در موارد نادری که مسیرهای اصلی و جایگزین دچار مشکل میشوند کماکان کیفیت خدمات کاربران پایدار باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.