تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

August 3, 2020
14:30 دوشنبه، 13ام مردادماه 1399
کد خبر: 114785

احساسات ضدچینی در هند به نفع سامسونگ شد

 
 
 
سامسونگ الکترونیکس با افزایش احساسات ضدچینی در هند و تنگ شدن عرصه بر رقیبان چینی، در حال فراهم کردن زمینه بازگشت به صدر بازار این کشور با مدلهای ارزان قیمت و تقویت حضور آنلاین است.
 
 سامسونگ تنها بازیگر غیرچینی بزرگ در بازار هند به شمار می رود و پس از درگیریهای مرزی ژوئن میان پکن و دهلی نو که باعث افزایش موج احساسات ضدچینی شده،  تلاش برای تقویت کسب و کار خود در این کشور را آغاز کرده است.
 
سامسونگ در سه ماهه دوم امسال با ۲۶ درصد سهم بازار در هند پس از شیائومی چین با ۲۹ درصد قرار گرفت. زنجیره تامین متنوع و بومی سامسونگ کمک کرد از تاخیرهای مشابهی که رقیبانش در جریان قرنطینه مقابله با ویروس کرونا تجربه کردند، اجتناب کند. این شرکت کره ای در سه ماهه اول در بازار هند ۱۶ درصد سهم داشت.
 
سامسونگ زمانی بزرگترین بازیگر در دومین بازار بزرگ تلفن هوشمند جهان بود اما در سه سال گذشته مشتریان هندی خود را به برندهای چینی واگذار کرد. با این همه هند همچنان حدود ۷.۵ میلیارد دلار درآمد سالانه از گوشیهای هوشمند برای سامسونگ داشته است.
 
سامسونگ در حومه دهلی نو یک کارخانه تولید گوشی تلفن همرا ساخته که آن را بزرگترین کارخانه تولیدی جهان توصیف کرده است و در آن گوشیهای جدید را امتحان کرده و گاهی محصولاتش را برای صادرات مونتاژ می کند.
 
قدرت تولید و توانایی سامسونگ برای تامین داخلی بسیاری از قطعات به این شرکت کمک کرده است در شرایط پاندمی رشد کند. برندهای تلفن هوشمند شیائومی و اوپو با وقفه در تولید داخلی و تاخیرات محصولات به دلیل شیوع کووید ۱۹ مواجه شدند اما سامسونگ توانست به تحویل جهانی محصولاتش ادامه دهد.
 
اکنون این شرکت با تکیه با روند مذکور، هفت مدل جدید تلفن هوشمند از ژوئن عرضه کرده که سه مدل پایین ۱۰۰ هزار روپیه معادل ۱۳۳.۶۳ دلار هستند و ارزانترین آنها ۷۵ دلار قیمت دارد.
 
رقابت از سوی رقیبانی مانند شیائومی که روی تصویر ساخت هند برای شکست احساسات ضدچینی استفاده می کنند، شدید است. همچنین همکاری میان شرکت ریلاینس اینداستریز هند و گوگل برای تولید گوشی اندرویدی ارزان به منزله تهدیدی برای فروش مدلهای ارزان قیمت سامسونگ محسوب می شود.
 
بر اساس گزارش رویترز، احساسات ضدچینی در هند اتفاق جدیدی نیست. برندهای چینی در این کشور برای محصولات ارزانتر شناخته شده اند و اگرچه برند سامسونگ شهرت بهتری دارد اما برای جذب مشتریان حساس به قیمت هندی به سختی تلاش کرده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.