تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

August 9, 2020
14:38 یکشنبه، 19ام مردادماه 1399
کد خبر: 114991

هواوی در پی فشار آمریکا ساخت مجموعه تراشه های پرچم دار را متوقف کرد

یکی از مجلات اقتصادی چین اعلام کرد که با افزایش فشار دولت آمریکا علیه شرکت هوآوی، این غول فناوری چین ماه آینده ساخت مجموعه تراشه های پرچم دار خود را متوقف خواهد کرد.
 به نقل از رویترز، یکی از مجلات اقتصادی چین روز شنبه اعلام کرد که با افزایش فشار دولت آمریکا به شرکت هوآوی، این غول فناوری چین ماه آینده ساخت مجموعه تراشه های پرچم دار خود را متوقف خواهد کرد.
 
به گفته ریچارد یو، مدیرعامل واحد بازاریابی مصرف کننده هواوی، فشار آمریکا بر تأمین کنندگان قطعات این شرکت باعث شده است که ادامه فعالیت بخش ساخت تراشه های "های سیلیکون" غیر ممکن شود.
 
با توجه به اینکه روابط ایالات متحده و چین در بدترین وضعیت خود طی دهه های اخیر قرار دارد، واشنگتن دولت های مختلف جهان را تحت فشار قرار داده است تا کارخانجات شرکت هواوی را از کشورهای خود بیرون کنند.
 
آمریکا مدعی است که شرکت هواوی اطلاعات مشتریان خود را برای جاسوسی به دولت چین تحویل می دهد. این در حالی است که هواوی کاملا این ادعا را تکذیب کرده است.
 
ایالات متحده همچنین خواستار استرداد منگ وانژو، مدیر ارشد مالی هوآوی از کانادا شده است. وی به کلاهبرداری بانکی متهم شده است.
 
در ماه مه، وزارت بازرگانی آمریکا دستوراتی را صادر کرد که شرکت کنندگان نرم افزار و تجهیزات تولیدی را ملزم به خودداری از همکاری با هواوی بدون دریافت مجوز اولیه می کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.