تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 19, 2020
11:39 دوشنبه، 28ام مهرماه 1399
کد خبر: 117277

محموله های داخلی و خارجی زیر ذره بین پست قرار می گیرد

 
 
مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران گفت: روزانه مرسولات زیادی توسط شرکت های خصوصی و باربری از کشور خارج می شود که نظارت بر این مرسولات حتی درون استانی و درون شهری هم باید توسط شرکت ملی پست ساماندهی شود.
 
رمضانعلی سبحانی فر معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ارتقای شبکه مجازی در شرکت ملی پست از اولویت های سال جاری است، گفت: ارتقاء شبکه مجازی از برنامه های در دست اجرای شرکت ملی پست است، به طوری که سازماندهی بخش بار درون شهری و برون شهری از اهمیت بسزایی برخوردار است که باید از طریق سامانه شرکت پست بر همه مرسولات در کشور نظارت انجام دهد در واقع این کار به عنوان دخالت محسوب نمی شود و تنها برای ساماندهی و نظارت است چراکه اکنون ساماندهی مناسبی وجود ندارد و روزانه مرسولات زیادی توسط شرکت های خصوصی و باربری از کشور خارج می شود که نظارت بر این مرسولات حتی درون استانی و درون شهری هم باید توسط شرکت ملی پست ساماندهی شود. در بسیاری از کشورها حتی نظارت بر حمل و نقل عمومی مانند اتوبوسرانی و تاکسی برعهده شرکت ملی پست است.
 
* یکی از برنامه های ما تمرکز بر تولیدات داخلی است
 
وی افزود: یکی از برنامه های ما تمرکز بر تولیدات داخلی است، از آنجایی که میراث فرهنگی و صنایع دستی بخشی از انتقال مرسولات کشور را به خود اختصاص داده است شرکت ملی پست در ارائه، معرفی و فروش صنایع دستی واسطه‌ها را حذف کرده است به طوری که با سازمان میراث فرهنگی قرارداد همکاری منعقد کردیم که در این تفاهم نامه محصولات تولیدات داخلی در سراسر شهر و روستاهای کشور از طریق  سایت میراث فرهنگی نمایش داده و در داخل و خارج از کشور به  فروش می رسد که فرایند مرسولات در زنجیره انجام می‌شود و همچنین بازار تولید را بر روی صنایع دستی باز می‌کند.
 
* هر بسته پستی مردم باید به ظرفیت ترافیکی عدد ۲۱ برسد
 
سبحانی فر تصریح کرد: شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در یک برنامه پنج ساله در قالب چشم‌انداز ارتقای زیرساخت‌های این شرکت در رسیدن به عدد ۲۱ برای افزایش ظرفیت ترافیکی پستی برنامه‌ریزی مستمری را انجام داده است. به طوری که هر بسته پستی مردم باید به ظرفیت ترافیکی عدد ۲۱ برسد. این در حالی است که یکی از برنامه‌های مهم ما فعالیت در حوزه  تجارت الکترونیک است که در صدد آن هستیم با استفاده از همه ظرفیت فعالان حوزه ارتباطات در این راستا گام برداریم.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.