اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 7, 2020
11:36 دوشنبه، 17ام آذرماه 1399
کد خبر: 118843

فضای رایگان سرویس‌های گوگل به 15 گیگابیت محدود می‌شود

گوگل روز گذشته تغییرات بزرگی را در سیاست‌های خود برای ذخیره سازی داده در فضای رایانش ابری اعمال کرد و بر این اساس توضیح داد از تابستان سال آینده فضای رایگان این شرکت برای ذخیره فایل‌ها، عکس‌ها و فیلم‌ها به 15 گیگابایت محدود خواهد شد.
 
از تاریخ اول ژوئن 2021 تمامی فایل‌های جدیدی که روی سیستم Drive ذخیره می‌شوند و همچنین تمامی عکس‌ها و فیلم‌های ذخیره شده روی سیستم Photos گوگل تا 15 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان را به‌ ازای هر حساب کاربری گوگل در اختیار دارند. کاربرنی که برای ذخیره فایل‌ها از حد تعیین شده عبور کنند، خطر حذف محتوای اضافی ذخیره شده در سرویس‌های Drive، Gmail و Photos را خواهند داشت.
 
آن دسته از کاربرانی که تمایل دارند فضای ذخیره سازی در دسترس خود را از 15 گیگابایت افزایش دهند، می‌توانند یک حساب کاربری One گوگل را در اختیار داشته باشند که این حساب کاربری به ازای هر 100 گیگابایت هزینه ماهانه 1.99 دلار برای کاربران در نظر می‌گیرد.
 
به گفته گوگل، روزانه بیش از 4.3 میلیون گیگابایت اطلاعات به مجموع فضای سرویس‌های Drive، Gmail و Photos اضافه می‌شود و بنابراین به نظر می‌رسد که گوگل تصمیم گرفته است از این اعتماد بزرگ کاربران جهانی درآمد قابل ملاحظه‌ای را کسب کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.