تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 22, 2020
11:40 سه شنبه، 2ام دیماه 1399
کد خبر: 119365

بانک دی امکان افتتاح حساب به صورت کاملا الکترونیکی را فراهم کرد

بانک دی امکان احراز هویت دیجیتالی و افتتاح حساب  به صورت کاملا الکترونیکی را روی بستر همراه بانک و اینترنت بانک خود فراهم کرد.
 
امکان افتتاح حساب برای یک مشتری جدید به صورت کاملا الکترونیکی وبدون دخالت عامل انسانی اولین باری است که از سوی یک بانک اجرایی می‌شود. این امکان در نسخه جدید همراه بانک و اینترنت بانک، بانک دی که در روزهای آتی به صورت عمومی منتشر می‌شود، در دسترس کاربران و مشتریان آتی این بانک قرار می‌گیرد.
 
 
محمد علی بخشی‌زاده، عضو هیات عامل و معاون فناوری اطلاعات بانک دی
محمد علی بخشی‌زاده، عضو هیات عامل و معاون فناوری اطلاعات بانک دی با تایید این خبر در گفت‌وگو با پیوست گفت: «پیش از ارائه این سرویس به کاربران و در گام نخست حرکت به سمت بانکداری دیجیتالی، ما امکان افتتاح حساب به صورت الکترونیکی برای مشتریان بانک را در اپلیکیشن دیبا که متعلق به شرکت تجارت‌ الکترونیک بانک دی است، فراهم کرده بودیم. کاربران این اپلیکیشن می‌توانند علاوه بر این خدمت، تمامی اقدامات اولیه برای افتتاح حساب، انتقال وجه، خدمات چک و… را از طریق این اپلیکیشن به سرانجام برسانند ودر نهایت این اپلیکیشن در اختیار آنان یک کد کیوآر قرار می‌داد و از طریق آن و مراجعه به یکی از شعب و اخذ امضای خیس حساب خود را افتتاح کنند.»
 
بخشی‌زاده ادامه داد: «هم‌اکنون با فراهم کردن بستر احراز هویت از طریق هوش مصنوعی و همچنین با پیاده‌سازی امضای الکترونیکی روی زیرساخت‌های مرتبط با همراه بانک و اینترنت بانک بانک دی این امکان را در اختیار متقاضیان افتتاح حساب در بانک دی قرار داد‌ه‌ایم که بتوانند بدون مراجعه به شعب بانک دی اقدام به گشایش حساب کنند.»
 
او در توضیح فرایند انجام کار گفت: «فردی که اقدام به گشایش حساب به صورت کاملا مجازی و الکترونیکی می‌کند باید از کارت ملی هوشمند برخوردار باشد یا برای دریافت کارت اقدام کرده باشد. در این صورت تصویر کسب شده از فرد از طریق دوربین گوشی با تصویر کارت ملی شخص تطبیق داده می‌شود.» به گفته او البته بخشی از احراز هویت نیز از طریق شماره تلفن همراه صورت می‌گیرد و شماره فرد باید به نام خودش ثبت شده باشد.
 
او با اشاره به اینکه از همین طریق برای متقاضی گشایش حساب، امضای الکترونیکی نیز صادر می‌شود تاکید کرد که از این طریق فرایند احراز هویت تکمیل می‌شود. عضو هیات عامل بانک دی با اشاره به اینکه بانک دی از تعداد شعب کمی در سطح کشور برخوردار است گفت: «با ارائه سرویس‌های الکترونیکی سعی کرده‌ایم بتوانیم محدود بودن شعب خود در سطح کشور را جبران کنیم.» او تاکید کرد که سیاست بانک دی اضافه کردن شعبه نیست؛ بلکه می‌خواهد از طریق فراهم کردن راهکارهای بانکداری دیجیتال و کانال‌های متعدد ارتباطی با مشتریان خود خدمات بهتری را به صورت الکترونیکی در اختیار آنان قرار دهد.
 
معاون فناوری اطلاعات بانک دی گفت: «سیاست‌های توسعه‌ای بانک دی در زمینه بانکداری دیجیتال موجب شده تا این بانک بتواند خدمات گسترده‌ای از طریق پلتفرم بانکدرای باز در اختیار استارت‌آپ‌ها، فین‌تکها، شرکت‌های بیمه‌، کارگزاری‌ها و سایر فعالان کسب و کار قرار دهد.»
 
او با اشاره به تجهیز شعب بانک دی به دستگاه‌های خودگردان (CRS)  گفت: «عملا با این اقدام در دوره کرونا توانستیم جریان دریافت پول نقد در شعب را متوقف کنیم. همچنین با امکاناتی که روی کانال‌های مختلف ارائه خدمت از قبیل دستگا‌ه‌های CASHLESS ایجاد کردیم توانستیم مشتریان خود را برای انجام فعالیت‌هایی مانند ساتنا و پایا به استفاده از این تجهیزات و کانال‌های یکپارچه هدایت کنیم و تلر شعبه میتواند به ارائه سایر سرویس‌های بانکی خود بپردازد.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.