اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

January 22, 2021
13:38 جمعه، 3ام بهمنماه 1399
کد خبر: 120374

۸۷ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار اصفهان اینترنت دارند

 
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان گفت: ۸۷ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان دسترسی به اینترنت پرسرعت دارند.
 
جعفر مطلب زاده روز جمعه خدمات دولت برای توسعه روستاها از جمله دسترسی آنها به اینترنت را مطلوب توصیف کرد و اظهار داشت: ۱۲۳ روستا از مجموع ۹۳۵ روستای بالای ۲۰ خانوار این استان به اینترنت دسترسی ندارند که برای آنها تدابیری اندیشیده شده است.
 
وی ادامه داد: ۷۸ مدرسه روستایی استان در نقاط کور و بدون سیگنال برای استفاده از اینترنت وجود دارد که پیگیری‌های لازم برای رساندن سیگنال اینترنتی به این نقاط در حال انجام است.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان با اشاره به اینکه مکاتبه لازم با وزارت ارتباطات برای اتصال اینترنت روستاها انجام شد، خاطرنشان کرد: برنامه‌ های  توسعه اینترنت به صورت معمول انجام می‌شود و هنگامی که توسعه اینترنت برای اپراتورها منفعت نداشته باشد، دولت برای توسعه منطقه ورود پیدا می‌کند.
 
وی اضافه کرد: یک هزار و ۴۰۰ مدرسه روستایی فعال استان به شبکه هوشمند سازی اینترنت ADSL  و اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و های وب متصل شده است.
 
مطلب زاده یادآور شد: مشترکان شهری این استان به انواع شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت دسترسی دارند.
 
وی بیان کرد: در زمان حاضر تعداد مشترکین اینترنت پهن باند استان ۶ میلیون و ۷۳۰ نفر است که از این تعداد ۸۱۳ هزار و ۲۴۴ نفر مشترکین اینترنت پهن باند ثابت و پنج میلیون و ۱۸۷ هزار و ۴۸۶ نفر مشترکین اینترنت پهن باند سیار هستند.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان با بیان اینکه ضریب نفوذ اینترنت پهن باند استان ۱۱۲.۳۱ درصد است ، اضافه کرد: از این میزان ۱۵.۲۲ درصد به اینترنت پهن باند ثابت و ۹۷.۰۹ درصد به اینترنت پهن باند سیار اختصاص دارد.
 
استان افزون‌ بر پنج میلیون نفری اصفهان دارای  ۱۰۸ شهر و یکهزار و ۹۳۴ روستا و آبادی با جمعیت نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر است.
 
نزدیک به ۹۰۰ روستای استان اصفهان بیش از ۲۰ خانوار دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.