اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

January 27, 2021
10:13 چهارشنبه، 8ام بهمنماه 1399
کد خبر: 120518

انعقاد تفاهم نامه همکاری پژوهشگاه ICT با مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودروی سایپا

ارتباطات.jpg
 
تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودروی سایپا و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف بهره مندی از توان طرفین منعقد شد.
 به گژارش روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات این تفاهم نامه با هدف بهره مندی از توان طرفین در زمینه ی مشارکت در تولید اولین خودروی هوشمند در کشور، توسعه قابلیت های خودروهای متصل ، ارائه بسترهای رایانش ابری و توسعه نرم افزارهای مرتبط بر این بستر ، به کار گیری کلان داده ( Big Data) جهت پردازش رفتار خودرو و راننده، رخدادهای امنیتی و اطلاعات مرتبط و طراحی و تولید نمونه قطعات با فناوری پیشرفته الکترونیکی مورد نیاز خودرو منعقد گردید.
 
حسین‌زاده عضو هیئت‌مدیره شرکت سایپا در این نشست گفت: خوشبختانه توانمندی خوبی در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات وجود دارد و همکاری در پروژه‌های خودروی الکتریکی، خودرو متصل، تولید سنسورهای مختلف و … می تواند زمینه همکاری‌های مشترک باشد. تعامل در پژوهشگاه در صرفه‌جویی هزینه‌ها و افزایش راندمان کارها تاثیر بسیار خوبی خواهد داشت.
 
مهندس رادمنش مدیرعامل مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودروی سایپا ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص عملکرد مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودروی سایپا نقش ICT در عرصه خودروسازی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: درحالی‌که در انتهای سال ۲۰۲۰ استفاده از خودروهای الکتریکی نسبتذبه ابتدای همین سال رشدی سریع و سه برابری داشته که نشان‌دهنده سرعت رشد فناوری در این حوزه است.
 
یزدانیان نیز در این جلسه گفت: در مجموعه پژوهشگاه ICT، آزمایشگاه های بسیار خوبی داریم. موضوع امنیت در بحث خودروهای متصل بسیار مهم است و ما می‌توانیم در این موضوع نیز به بخش خودروسازی کمک کنیم.
 
یزدانیان ادامه داد: موضوع خیلی مهم دیگر بحث car as a service است، یعنی در دهه‌های آینده خودرو به‌عنوان یک خدمت مطرح می‌شود نه یک محصول و به عبارتی خودرو در خدمت مجموعه حمل‌ونقل خواهد بود و همین امر آینده طراحی و ساختار خودروها را متحول خواهد کرد.
 
وی ادامه داد: ورود وزارت ارتباطات به نسل پنجم ارتباطات و انتقال این فناوری به کشور یکی از مبانی اصلی تولید خودرو متصل (connected car) می باشد . درپایان این جلسه تفاهم‌نامه همکاری بین پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا به امضاء رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل و عضو هیئت مدیره مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودروی سایپا رسید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.