اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 20, 2021
12:38 پنجشنبه، 30ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 124368

فیلتر کردن فضای مجازی کار هوشمندانه ای نیست

 
 
رییس مرکز تحلیل داده کشور گفت : دشمن در فضای مجازی کار علمی و اصولی انجام می دهد ما نیز باید با این فضا چنین برخورد کنیم تا آنان نتوانند عملیات های خود را انجام دهند.
 
 احمد رضا متین فر چهارشنبه شب در همایش توانمندی سازی نخبگان رسانه و فضای مجازی ( مردم میدان ) اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بارها بر استفاده از این فضا و آموزش درست آن تاکید داشته اند، اما ما تاکنون آن را تهدید یا چالش دیده ایم.
وی اضافه کرد : هم اینک فضای مجازی  به فضای دوم زندگی برخی از افراد تبدبل شد و نیاز به سر و سامان و نظم دارد، چرا که دشمن نیز در این فضا  فعالیت دارد و ما باید به دنبال خارج کردن دشمن از فضای مجازی باشیم.
رییس مرکز تحلیل داده های کشور اظهارداشت : جایگاه فضای مجازی، امنیت ملی و حوزه های فرهنگی، اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی را تحت تاثیر قرار می دهد، هم اکنون از این غافل بمانیم و باید خودمان را برای اتفاق بزرگ در فضای مجازی آماده کنیم.
پیگیری گام دوم انقلاب در فضای مجازی 
دکتر متین فر خاطرنشان کرد : ما باید گام دوم انقلاب  را در فضای مجازی رقم بزنیم  و نباید این فضا را  را صرفا برای سرگرمی بدانیم  بلکه  از آن برای جریان سازی گردش اطلاعات آزاد استفاده کینم.
وی اضافه کرد : باید از این فضا به بهترین روش استفاده کنیم ، چرا که  پاشنه آشیل و امنیت به  فضای مجازی گره خورده است و تمام دنیا با این پدیده رو به رو هستند و باید برای حل این مساله چاره اندیشی کرد.
وی افزود: فضای مجازی توانایی تغییر رفتارها را دارد و رهبر معظم انقلاب بارها  به شورای عالی فضای مجازی گلایه کردند و خواهان آموزش در این موضوع مهم شدند، چرا که امروز حتی مدارس ما که یک روزی ورود موبایل در آن ممنوع بود، به دلیل همه گیری ویروس کرونا  آموزش در این مدارس نیز وابسته به فضای مجازی شده است.
رییس مرکز تحلیل داده های کشور اظهارداشت: تا پیش از همه گیری کرونا تربیت تربیت کودکان در خانه، مسجد و مدرسه انجام می شد و با شیوع این ویروس بار تربیت و آموزش روی دوش خانواده افتاد و راهکاری برای این شکاف باید اندیشیده شود.
وی خاطرنشان کرد : ما باید با کارهای فرهنگی استفاده درست از فضای مجازی را به مردم به خصوص نسل جوان آموزش بدهیم  و نباید این فضای را بدون کنترل رها کنیم.
متین فرگسترش بی اعتمادی را از دیگر معایب فضای مجازی بیان کرد و اضافه کرد : دشمن در فضای مجازی  باور ها و اعتقادات را با هم درگیر کرد و  ما باید هم اکنون حوزه باور مردم را شکوفا و تقویت کنیم.
همایش توانمند سازسی نخبگان رسانه و فضای مجازی ( مردم میدان) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد با حضور اصحاب رسانه، فعالان فضای مجازی و نخبگان رسانه ها در سالن فرهیختگان این شهر برگزار شد.
در پایان این همایش از پوستر جشنواره رسانه ای مردم میدان رونمایی شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.