تلفن همراه

گوشی

June 1, 2021
16:50 سه شنبه، 11ام خردادماه 1400
کد خبر: 124892

دیجی‌تک؛ چرا سونی اریکسون شکست خورد؟

 
کمپانی اریکسون پس از این که تنها تامین کننده قطعات موبایل خود یعنی فیلیپس هلندی را از دست داد، تصمیم گرفت برای تداوم جایگاه خود در بازار موبایل سراغ یک شریک آسیایی جویای نام برود. سونی آن شریکی بود که اریکسون به دنبالش می‌گشت. نتیجه این همکاری در سال ۲۰۰۱، تبدیل به برند سونی اریکسون شد. البته این کمپانی مشترک تنها پس از ۱۰ سال شکست خورد. داستان نابودی سونی اریکسون چگونه شروع شد؟
 
کمپانی مشترک سوئدی‌ها و ژاپنی‌ها شاید تنها برندی بود که توانست بزرگان بازار موبایل را به چالش بکشد. این کمپانی در مقطعی حتی نوکیا را نیز به زیر کشیده بود و با ترکیب تجربه اریکسون و برند سونی در بازار موبایل جهانی حکمرانی می‌کرد. گوشی‌های نظیر K750 یا W800 با برند سایبرشات و واکمن سونی هر قشری از کاربر را راضی می‌کرد. اگر به دنبال یک گوشی با دوربین باکیفیت بودید، این کمپانی سری K را به شما معرفی می‌کرد. اگر به دنبال صدای فراگیر و تجربه موسیقیایی فوق‌العاده بودید، سری واکمن با دکمه‌های اختصاصی کنترل موزیک این برند پرآوزه برای شما بود.
 
سونی اریکسون اکسپریا اکس ۱۰ مینی پرو
با تمامی موفقیت‌هایی که سونی اریکسون داشت، این کمپانی هم مانند نوکیا در غرور خود غرق شد و نتوانست از میراثی که بر جای گذاشته دفاع جانانه‌ کند و در نهایت قافیه را به اپل تازه وارد باخت. عدم جدی گرفتن آیفون و تکیه بر راه و روش سنتی باعث شد این برند خوشنام به مرز نابودی برسد. البته این مدیران این کمپانی خیلی زودتر از نوکیا متوجه شدند که خلاف جریان رودخانه شنا کردن اصلا راه حل درستی نیست. از همین رو برند اکسپریا با سیستم‌عامل اندروید معرفی توسط این کمپانی معرفی شد.
 
اما برند اکسپریا هم نتوانست سهم بازار این کمپانی را دوباره باز پس بگیرد چرا که سونی اریکسون هم تبدیل شده بود به یکی دیگر از کمپانی‌های تولیدکننده گوشی‌های اندرویدی که نوآوری گذشته را نداشت. همه این‌ها باعث شد تا در سال ۲۰۱۱ سونی تصمیم به خرید سهم ۵۰ درصدی اریکسون به قیمت ۱.۵ میلیارد دلار بگیرد. البته همین سونی نیز در ادامه چندان موفق نشد. در رابطه به عدم موفقیت سونی طی این ۱۰ سال در ویدیوی این مطلب بیشتر توضیح داده‌ام. در نتیجه دیدن آن را به همه شما توصیه می‌کنم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.