تلفن همراه

گوشی

July 31, 2021
15:11 شنبه، 9ام مردادماه 1400
کد خبر: 127024

شیائومی در یک قدمی گرفتن جایگاه نخست بازار گوشی‌ هوشمند از سامسونگ

 
بر اساس آمار IDC، شیائومی در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ با رشد قابل توجهی در فروش گوشی هوشمند، توانسته است به سامسونگ نزدیک شود.
 
IDC که در زمینه‌ی تحلیل بازار گجت‌های قابل حمل از جمله گوشی‌ هوشمند فعالیت دارد، آمار فروش جهانی تلفن‌ هوشمند طی بازه‌ی زمانی ماه آوریل تا ژوئن را منتشر کرده است. GSMArena با پرداختن به آمار IDC، گزارش می‌دهد که سامسونگ با فروش ۵۹ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در جایگاه نخست قرار دارد؛ اما به نظر می‌رسد در آینده، جایگاه نخست به شرکت دیگری تعلق یابد.
 
در آمار ذکر شده است که جایگاه دوم به شیائومی با فروش ۵۳٫۱ میلیون دستگاه تلفن هوشمند تعلق دارد و اپل با فروش ۴۴٫۲ میلیون دستگاه آیفون، توانسته است جایگاه سوم را به دست بیاورد. شاید فاصله‌ی اپل با سامسونگ زیاد به نظر برسد؛ اما شیائومی توانسته است تا حد بسیاری به جایگاه سامسونگ نزدیک شود و حتی جایگاه شرکت کره‌ای را به خطر بیندازد.
 
در واقع امکان دارد شیائومی در آینده به پرفروش‌ترین شرکت سازنده‌ی گوشی هوشمند در بازار جهانی تبدیل شود و آمار نیز این موضوع را تصدیق می‌کند. شرکت چینی توانسته است نسبت به سال گذشته، در بازه‌ی زمانی ماه آوریل تا ژوئن رشد ۸۶٫۶ درصدی در فروش تلفن هوشمند تجربه کند. تضعیف برخی از رقبای خانگی مانند هواوی به رشد بیشتر فروش محصولات شیائومی کمک شایانی کرده است.
 
طبق آمار، پس از افت فروش محصولات هواوی، این شیائومی بوده است که توانسته فضای خالی را پر  و مشتریان هواوی را به سمت گوشی‌های هوشمند خود جذب کند. فروش گوشی‌ هوشمند در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال ۲۰۲۰، با رشد ۱۳٫۲ درصدی همراه بوده است که نشان می‌دهد بحران به‌وجودآمده به خاطر شیوع ویروس کرونا تا حدودی برطرف شده است.
 
از اطلاعات دیگری که در آمار به چشم می‌خورد، قرار گرفتن اوپو در جایگاه چهارم با فروش ۳۲٫۸ میلیون دستگاه گوشی هوشمند است. جایگاه پنجم به ویوو تعلق دارد که توانسته است ۳۱٫۶ میلیون دستگاه تلفن هوشمند در بازار چین و سایر نقاط دنیا بفروشد. البته اوپو و ویوو برخلاف شیائومی، حضور کم‌رنگ‌تری در بازار جهانی دارند و بیشتر محصولات آن‌ها در چین فروخته می‌شود.
 
دور از ذهن نیست که رقبای اصلی شیائومی در آینده، شرکت‌های زیرمجموعه‌ی BBK Electronics یعنی ویوو، اوپو، ریلمی و وان‌پلاس باشند. البته شرکت نامبرده زیرمجموعه‌های دیگری نیز دارد؛ اما اوپو و ویوو مهم‌ترینشان هستند.
 
بر اساس آمار منتشرشده، در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۳۱۳٫۲ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در سراسر دنیا فروخته شده است و در این بین، چین تنها کشوری بوده که رشد منفی در زمینه‌ی فروش تلفن هوشمند تجربه کرده است.
 
فروش گوشی هوشمند در بازه‌ی زمانی سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰، در باقی نقاط دنیا با رشد همراه بوده است؛ اما در چین رشدی منفی داشته که البته در گزارش اشاره‌ای به تفاوت فروش تلفن هوشمند در بازه‌های زمانی مختلف نمی‌شود.
 
دلیل این امر می‌تواند کاهش فعالیت هواوی باشد. هواوی محبوبیت فراوانی در بازار چین دارد؛ اما پس از اعمال تحریم‌های سخت‌گیرانه‌ی ایالات متحده تقریبا سهم قابل توجهی از بازار گوشی‌ هوشمند را از دست داده است. البته سران هواوی با معرفی سری پی ۵۰ امید دارند که بتوانند به شرایط قبل از تحریم‌ها بازگردند و جایگاه پیشین خود را به دست آورند.
 
نظر شما کاربران زومیت چیست؟ آیا هواوی می‌تواند به جایگاه قبلی خود بازگردد؟ در مورد شیائومی چه فکر می‌کنید؟ آیا شیائومی می‌تواند در آینده جایگاه نخست بازار را به دست آورد و سامسونگ را کنار بزند؟ نظر خود را با سایر اعضای زومیت به اشتراک بگذارید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.