سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

December 20, 2021
14:24 دوشنبه، 29ام آذرماه 1400
کد خبر: 131552

مایکروسافت با یک پوستر ۲۵ دلاری یاد حلقه قرمز مرگ ایکس باکس را زنده کرد

 
مایکروسافت در اقدامی عجیب فروش پوسترهای پریمیومی به قیمت ۲۵ دلار را آغاز کرده تا یاد حلقه قرمز مرگ ایکس باکس را زنده کند. حل این مشکل سخت‌افزاری که در اوایل عرضه ایکس باکس ۳۶۰ به وجود آمده بود، در نهایت ۱ میلیارد دلار برای مایکروسافت هزینه برداشت.
 
حالا که حدود ۱۴ سال از آن تاریخ می‌گذرد شاید این اتفاق بامزه به نظر برسد، اما حلقه قرمز مرگ در سال ۲۰۰۷ مشکل بزرگی برای کنسول مایکروسافت و برند ایکس باکس به حساب می‌آمد. این پوسترها بخشی از کارزار بازاریابی مایکروسافت به منظور گرامیداشت بیستمین سالگرد نسل اول ایکس باکس عرضه شده‌اند.
 
این شرکت در کارزار خود، یک مستند شش قسمتی به نام Power On را آماده کرده که یک قسمت آن به حلقه قرمز مرگ تعلق دارد. رویکرد مایکروسافت در ساخت این مستند نشان می‌دهد که هدف آن‌ها صرفا تاکید بر جنبه‌های مثبت برند ایکس باکس نیست.
 
هزینه ۱ میلیارد دلاری حل مشکل حلقه قرمز مرگ
مایکروسافت در آن سال‌ها برای حل مشکل حلقه قرمز مرگ زمان گارانتی کنسول را به ۳ سال افزایش داد و این تصمیم ۱.۰۵ تا ۱.۱۵ میلیارد دلار برای آن‌ها هزینه به دنبال داشت. خطای چراغ قرمز بر اثر مشکل دما و طراحی نامطلوب تراشه گرافیکی به وجود آمد و تا اواخر سال ۲۰۰۸ به‌طور کامل برطرف نشد. در نهایت نسخه تازه‌ای از این کنسول با طراحی جدید مادربرد و تراشه‌ای به بازار آمد که مدیریت دمای بهتری داشت.
 
«پیتر مور»، معاون وقت مایکروسافت در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۵ گفت افزایش مدت زمان گارانتی هرچند تصمیم پرهزینه‌ای بود، اما به شرکت اجازه داد از وارد شدن صدمات جبران‌ناپذیر به برند ایکس باکس جلوگیری کند. او از «استیو بالمر»، مدیرعامل وقت مایکروسافت هم به خاطر صرف بیش از ۱ میلیارد دلار هزینه برای حل این مشکل قدردانی کرد. مور گفت: «هیچ وقت یادم نمی‌رود که ۲۴۰ میلیون دلار از این هزینه به جیب FedEx واریز شد. سهام آن‌ها احتمالا ظرف مدت دو هفته رشد بسیار زیادی داشت.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.