تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 10, 2022
16:33 دوشنبه، 20ام دیماه 1400
کد خبر: 132191

دومین نمایشگاه مجازی کتاب با همکاری شرکت پست برگزار خواهد شد

 
دومین دوره از نمایشگاه مجازی کتاب با همکاری شرکت ملی پست دوم بهمن ماه افتتاح خواهد شد و به مدت ۱۰ روز ادامه خواهد داشت.
 
در همین راستا جلسه هم اندیشی این نمایشگاه مجازی کتاب با حضور معاون وزیر ارتباطات، مدیرعامل خانه کتاب ایران، معاون فنی و بازرگانی، مدیران کل دفتر مدیرعامل و ارتباطات و مهندسی عملیات و امور پیمانکاران پستی با هدف بررسی فرایندها و راهکارهای اجرایی برگزاری نمایشگاه برگزار شد.
 
لفاف‌بندی و استفاده از کارتن های مخصوص بسته‌بندی کتاب، تسریع در ارسال مرسولات نمایشگاه کتاب؛  بهره گیری از واحدهای سیار جهت قبول مرسولات نمایشگاه در نقاط پرتردد از جمله مباحث مطروحه دراین نشست بود. 
 
بر همین اساس؛ دستورالعمل برگزاری نمایشگاه برای واحدهای اجرایی تدوین و ارسال شده است. در اولین دوره از نمایشگاه مجازی کتاب ۱میلیون و ۲۰۰ عنوان کتاب در قالب ۸۵۰ مرسوله در طی ده روز جابجا شد.
 
 
آیا نمایشگاه مجازی امسال محبوب‌تر خواهد بود؟
سال گذشته در دومین نشست خبری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران اعلام شد که این نمایشگاه به دنبال توسعه عدالت فرهنگی است و قرار است بار فرهنگی نمایشگاه اردیبهشت ماه سال 1399 و همچنین سال ۱۴۰۰ را به دوش بکشد چرا که در سال آینده قرار نیست نمایشگاه فیزیکی لااقل در دو فصل ابتدایی بهار و تابستان برگزار شود.
 
حالا با برگزار نشدن نمایشگاه فیزیکی در سال 1400 امسال نیز این نمایشگاه به طور مجازی برگزار خواهد شد و باید دید آیا ناشران به طور گسترده در این نمایشگاه حاضر خواهند شد؟
 
سال گذشته «ایوب دهقانکار»، رئیس نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران خبر می‌دهد که در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، ۱۷۳۲ ناشر داخلی ثبت‌نام کردند که از این میان، ۱۱۵۳ ناشر، عضو سامانه ملی پست شدند و ۱۱۵۲ ناشر فرآیند ویرایش اطلاعات را تکمیل کردند و بالغ بر ۱۰۰ هزار عنوان کتاب آماده عرضه در سایت نمایشگاه مجازی کتاب تهران قرار دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.